در فاصله یک سال به "تبریز 2018 " باید بیخیال پروژه‌های عمرانی شویم

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز با تاکید بر اینکه می توان از این طریق هویت ارزشمند، جاذبه های پر شمار و غنای تاریخی شهر را به نمایش گذاشت، گفت: فضای سبز یکی از ابعاد مهم شهر است که می تواند این وجه را به طور کامل به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه به شدت در تلاش برای ارتقای کیفیت این فضاها هستیم، افزود: خوشبختانه امروز به لحاظ نگهداری فضای سبز با عبور از کارهای غلط و تصمیم گیری های افراد غیر متخصص به یک حالت تثبیت رسیده‌‌ایم.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به اینکه طرح های مختلفی برای سال های 96 و 97 داریم، ابراز داشت: طراحی‌های نوین فضای سبز، افزایش گلکاری‌ها و درختکاری‌ها و... قدم‌های مثبتی بوده‌اند که در سال 96 بیشتر نمود پیدا می‌کنند.

به گفته‌ی حسن زاده، یکی از برنامه‌های مهم شهرداری برای تبریز 2018، بدنه سازی اتوبان کسایی است و در صورتی که موضوع تامین بودجه و تخصیص اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه  در بودجه سال 1396 لحاظ شود و شاهد عملیات عمرانی در این زمینه خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه سعی داریم در بعضی نقاط هم حتما از شیوه های نوین مثل ایجاد فضاهای سبز عمودی استفاده کنیم، اظهار داشت: در واقع بیشتر از همه بر روی زیباسازی منظر فضای سبز تمرکز کرده‌‌ایم اما انتظاری که داریم این است که در دو سال آینده توجه بیشتری به بودجه فضای سبز تبریز شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به پروژه های درختکاری در دو تفرجگاه آرپا دره سی و عباس میرزا گفت: با اقدامات گسترده‌‌ای که در خصوص تقویت منابع آبی، تامین گونه‌‌های مقاوم و تقویت زیرساخت‌‌ها در این دو پارک ایجاد شده است ، مصمم هستیم که این دو تفرجگاه مهم را در آینده ای نزدیک، به بسترهای سبز و با نشاط شهر تبدیل کنیم.

حسن زاده در پایان اظهاراتش، تامین اعتبار مورد نیاز برای توسعه فضای سبز و طرح های ویژه و معماری منظر در کنار تامین هزینه های نگهداری را ضرورتی انکار ناپذیر برای بهره مندی از فضای سبز هم شأن با رودیداد تبریز ٢٠١٨ قلمداد کرد و افزود: در مجموع قول می‌‌‌دهیم برای میزبانی از گردشگران تبریز 2018، حداقل در مورد فضای سبز شرمنده همشهریان، میهمانان و گردشگران نخواهیم شد.