تراز آب دریاچه ارومیه رو به کاهش است

محمدعلی شاعری با اشاره به کوتاهی‌های صورت گرفته درحوزه روند احیاء دریاچه ارومیه در سال جاری، ابراز داشت: تراز دریاچه ارومیه در طول سه سال اخیر تنها 2 سانتی‌متر افزایش یافته است و چنانچه تا بهار آینده پروژه‌های درنظر گرفته شده به مرحله اجرا نرسد، تراز دریاچه کاهش خواهد یافت.

وی با انتقاد از عدم تامین بودجه برای 173 پروژه مقرر، عنوان کرد: بیشتر پروژه‌ها در 6 ماه نخست سال جاری قابلیت اجرایی دارند و این درحالیست که بعد از گذشت 10 ماه هیچیک از این پروژه‌ها اجرا نشده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس دهم با بیان اینکه درصورت ادامه‌ی روند فعلی تمام زحمات سه سال اخیر و اعتبارات اختصاص یافته با کاهش تراز دریاچه ارومیه به هدر خواهد رفت، متذکر شد: تاکنون چند صدمیلیارد تومان برای احیاء دریاچه ارومیه هزینه شده است و حالا با وضعیتی روبرو شده‌ایم که با برگشتن به سر نقطه شروع و حتی بدتر شدن وضعیت، فاصله چندانی نداریم.

وی احیاء دریاچه ارومیه را مطالبه مردم آذربایجان خواند و تصریح کرد: احتمال وقوع طوفان‌های نمکی دور از انتظار نیست و چنانچه این اتفاقات ناگوار محقق شود، با چالش خطیری تحت عنوان خطرات زیست محیطی و آسیب‌های ناشی از آن روبرو خواهیم شد.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به نامه‌ی اخیر خود به رئیس جمهور و ارائه‌ی تذکرات لازم جهت آگاهی وی از شرایط فعلی، تاکید داشت: کمیسیون کشاورزی موضوع دریاچه ارومیه را به جد پیگیری می‌کند و راهکار حل معضلات را در تخصیص اعتبارات می‌بیند.