راه‌اندازی نخستین داروخانه رباتیک کشور در استان آذربایجان غربی

جواد آقازاده در دیدار با یک هیئت فنلاندی فعال در زمینه الکترونیک سازی داروخانه‌ها اظهار داشت: بر اساس نقشه راهی که برای عرصه سلامت آذربایجان غربی ترسیم شده اقدامات توسعه‌ای و زیرساختی در صدر توجهات مدیران این مجموعه قرار گرفته و در این میان تغییر سیستم‌های داروخانه‌ای از سنتی به مدرن در اولویت برنامه‌های دانشگاه قرار  داده شده است.

وی افزود: الکترونیک و روباتیک سازی داروخانه‌ها سبب کارآمدی و به روز بودن این مراکز شده و کاهش هزینه‌ها و خطاهای انسانی  را در پی دارد و متعاقب آن خدمات مختلف نیز با سهولت و سرعت بیشتری به شهروندان عرضه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: برای راه اندازی نخستین داروخانه روباتیک کشور در آذربایجان غربی، مجتمع درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی ارومیه در نظر گرفته شده و برای آن 12 میلیارد ریال اعتبار توسط سرمایه گذار فنلاندی هزینه خواهد شد.

آقازاده تصریح کرد: راه اندازی نخستین داروخانه روباتیک کشور می‌تواند مشکلاتی در طراحی داشته باشد اما مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نهایت تلاش خود را برای برطرف سازی مشکلات و راه اندازی شایسته آن انجام می‌دهد و در این مسیر همکاریهای لازم را هیئت کارشناسی اعزامی از فنلاند به انجام می‌رساند.

وی گفت: همکاری‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با طرف فنلاندی از طریق دانشگاه‌های هلسینکی و کوپیوی این کشور از آبان ماه سال گذشته آغاز شده و با عقد قرارداد خواهر خواندگی با این دو دانشگاه دامنه آن روزبروز گسترده‌تر می‌شود.