جریمه یک میلیاردی قاچاقچیان کالا در آذربایجان غربی اجرایی شد

محمد اقوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در طول چند روز گذشته اقدام به رسیدگی به چهار پرونده قاچاق در شهرستان‌های میاندوآب، خوی و مهاباد کرده‌ است.

وی ادامه داد: میزان محکومیت این پرونده‌های قاچاق بنا بر اعلام شعب تعزیرات حکومتی استان مبلغ یک میلیارد و 802 میلیون ریال گزارش شده است.

اقوامی به یکی از پرونده‌های رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: این پرونده قاچاق مربوط به قاچاق البسه بوده و در شهرستان میاندوآب مورد رسیدگی قرار گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از خودروهای عبوری یک دستگاه خودروی سواری را متوقف کرده و در بازرسی از این خودرو تعداد یک‌هزار و 100 ثوب البسه خارجی را کشف و ضبط کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی ادامه داد: این پرونده قاچاق پس از سیر مراحل قانونی با شکایت و اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی میاندوآب ارجاع شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: میزان محکومیت این پرونده قاچاق بنا بر گزارش رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز، علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت، پرداخت 389 میلیون و 271 هزار ریال جزای نقدی است.

اقوامی به دومین پرونده قاچاق رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی استان که مربوط به قاچاق گوشی تلفن همراه بوده، اشاره کرد و گفت: این پرونده قاچاق در شهرستان خوی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در پی کسب اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر ورود کالاهای فاقد مجوز ورود از طریق بیراهه به شهرهای عمقی کشور در ایست و بازرسی یک دستگاه خودرو تعداد 165 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق کشف و ضبط شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: پرونده مذکور پس از سیر مراحل قانونی با شکایت و اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی خوی ارجاع شد.

 

این مسئول افزود: بنا بر گزارش رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز خوی، متهم این پرونده قاچاق به پرداخت بیش از 322 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

اقوامی به سومین پرونده قاچاق رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی اشاره کرد و ادامه داد: این پرونده قاچاق مربوط به قاچاق لوازم بهداشتی بوده و در شهرستان مهاباد مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی مهاباد در بازرسی از خودروهای عبوری یک دستگاه خودروی سواری را به ظن قاچاق کالا متوقف کرده و در بازرسی از این خودرو تعداد 500 بسته قرص لباسشویی و یک هزار و 500 عدد شامپو خارجی را کشف و ضبط کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: متهم این پرونده قاچاق پس از سیر مراحل قانونی با شکایت و اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی مهاباد ارجاع شد.

این مسئول به میزان محکومیت این پرونده قاچاق اشاره کرد و گفت: بنابر گزارش رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز مهاباد، متهم این پرونده قاچاق علاوه بر ضبط کالا به پرداخت بیش از  250 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

اقوامی به چهارمین پرونده قاچاق رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی استان که مربوط به شهرستان میاندوآب بود، اشاره کرد و ادامه داد: این پرونده قاچاق مربوط به قاچاق گردوی خارجی است.

وی به تشریح چگونگی رسیدگی به این پرونده قاچاق اشاره کرد و ادامه داد: ماموران انتظامی میاندوآب به دنبال دریافت اخباری مبنی بر ورود کالاهای فاقد مجوز موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

این مسئول افزود: ماموران انتظامی میاندوآب در ایست و بازرسی از خودروهای عبوری یک دستگاه خودرو را متوقف کرده و در بازرسی از این خودرو، تعداد 2 هزار و 35 کیلوگرم گردوی خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی ادامه داد: این پرونده قاچاق پس از سیر مراحل قانونی با شکایت و اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی میاندوآب ارجاع شد.

این مسئول میزان محکومیت این پرونده قاچاق را بنابر گزارش رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز شهرستان میاندوآب حکم به ضبط کالا و پرداخت 554 میلیون و 305 هزار و 29 ریال جزای نقدی صادر کرد.