کشته و زخمی شدن سه نفر بر اثر انفجار مین در سردشت +تصاویر

دهیار روستای آلواتان در گفت و گو با خبرنگار بُلفَت اظهار کرد: روز گذشته  بر اثر انفجار مین که احتمالا ضد تانک بوده است دو نفر از اعضای یک خانواده کشته و یک نفر هم مصدوم می شود.

علی سعادت یار افزود: این حادثه زمانی رخ داد که آنها مشغول کار با تراکتور شخصی در منطقه دشت وزینه بودند که ناخودآگاه روی مین رفته و بر اثر شدت انفجار هر قطعه از تراکتور به قسمتی پرتاب می شود.

وی تصریح کرد: اگرچه جاده محل انفجار مین، اصلی نبوده اما روزانه بالغ بر دهها خودرو سورای از آنجا عبور می کند و مسیر روستاها داوداوی، ساوان و روستاهای دور و بر به سمت شهر سردشت هستند.

سعادت یار خاطر نشان کرد: در این اتفاق متاسفانه دو نفر از برادران به نام های علی و یعقوب از اعضای خانواده مینه شیلان در دم جان خود را از دست می دهند و برادر دیگر که در خدمت مقدس سربازی است مصدوم شده و طبق تماسی که روز گذشته با وی داشتم قرار است امروز در بیمارستان سردشت مورد عمل جراحی قرار گیرد.

وی افزود: دشت وزینه از مکان های ییلاقی و خوش و آب و هوای شهرستان سردشت است که کشاورزی و دامپروری در آن رونق دارد اما به دلیل جنگی بودن سالانه مواردی از انفجار مین را شاهد هستیم که منجر به قطع عضو و یا مصدوم شدن انسان و حیوانات می شود.

این خانواده اهل رستای آلواتان در بخش وزینه شهرستان هستند.