کمک بنیاد برکت و ستاد اجرای فرمان امام (ره) به واحد روستایی استان کرمانشاه

 

اسدالله رازانی در مراسم انعقاد تفاهم نامه ساخت 1000 واحد روستایی که ظهر امروز برگزار شد اظهار داشت: 1000 واحد روستایی با همکاری سه جانبه از سوی بنیاد مسکن، ستاد اجرای فرمان (ره) امام و بنیاد برکت در طول سه سال ساخته می‌شود و استانداری نیز زمینه های لازم برای تسریع در این موضوع را فراهم می‌کند.

 استاندار کرمانشاه بیان کرد: برای هر واحد روستایی حداقل شش میلیون تومان توسط بنیاد برکت و ستاد اجرای فرمان امام (ره) تأمین و 15 میلیون تومان نیز به صورت تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود.

 رازانی با اشاره به مشارکت ستاد اجرایی در استان کرمانشاه در سال‌های گذشته گفت: ستاد اجرای فرمان امام (ره) در این استان 25 مدرسه با پنج میلیارد تومان اعتبار ساخته است.

 وی اظهار کرد: با همکاری و مشارکت شش بانک در اجرای طرح‌های ستاد فرمان امام (ره) باید به سمت جذب اعتبارات بیشتری نسبت به گذشته برویم زیرا جذب اعتبارات مسکن روستایی به دلیل عدم تحرک خود استان 30 درصد بوده است.

 رازانی ظرفیت‌های کشاورزی و جغرافیایی این استان را مناسب دانست و افزود: از شش میلیارد دلار صادرات سال گذشته استان کرمانشاه در بین استان‌های همسایه خود سهم 50 درصد داشته است که برای افزایش آن استان به سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی نیاز داریم.

 وی با بیان اینکه خیلی از قابلیت‌های استان کرمانشاه بالقوه مانده است عنوان کرد: این استان قطب منطقه غرب کشور است و نسبت به استان‌های ایلام، همدان، کردستان و لرستان در مرکزیت قرار دارد.

 استاندار کرمانشاه با اشاره به طرح‌های نیمه تکمیل گفت: پارک علم و فناوری کرمانشاه 53 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون 9 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است در صورت تکمیل آن 500 نفر در فاز نخست آن مشغول کار می‌شوند.

 وی افزود: شهرک صنعتی زاگرس که در 12 کیلومتر شهر کرمانشاه قرار دارد برای تکمیل آن به 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز است به طوری که این شهرک 1000 هکتار وسعت دارد.