۴۰ فقره پرونده زمین‌خواری در آذربایجان‌غربی تشکیل شد

سرهنگ سامان غنی‌زاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد چهار ماهه پلیس آگاهی استان اظهار داشت: در این بازه زمانی و در حوزه مبارزه با سرقت یک هزار و 520 نفر سارق در سطح استان دستگیر شده که 74 درصد آنها دارای سابقه اعتیاد، 67 درصد دارای سابقه تکرار جرم و 33 درصد سارق آماتور بوده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌غربی با بیان گروه سنی سارقان گفت: در این زمینه بیشترین گروه سنی سارقان 20 تا 30 ساله بوده و 13 درصد آنها بی‌سواد، 86 درصد دیپلم یا زیردیپلم و یک درصد نیز دارای مدرک تحصیلی دیپلم بوده و ارزش ریالی اموال مسروقه نیز 100 میلیارد ریال برآورد شده است.

30 باند سرقت در آذربایجان غربی متلاشی شد

وی از انهدام 30 باند سرقت در آذربایجان‌غربی خبر داد و تصریح کرد: در این باره نیز 88 نفر سارق دستگیر و 380 فقره انواع سرقت کشف شد و از سوی دیگر 29 واحد صنفی متخلف که اموال مسروقه خرید و فروش می‌کردند پلمپ شدند.

غنی‌زاده با ابراز خرسندی از اینکه میانگین کاهش سرقت در کشور دو و در استان هشت 10 درصد بوده است افزود: علاوه بر آن، میانگین کشف سرقت در کشور 74 و در سطح کشور 80 درصد بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: خوشبختانه پس از راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در سطح استان و استفاده از تمامی ظرفیت‌های درون و برون سازمانی، رتبه آذربایجان غربی از لحاظ فراوانی سرقت به 18 رسید در حالی که پیش از آن، آذربایجان‌غربی جزو 13 استان آلوده کشور محسوب می‌شود.

غنی‌زاده با ابراز خرسندی از راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با کالای قاچاق در استان اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده و با توجه به تاکید ایشان بر مبارزه جدی با کالای قاچاق برای رونق تولیدات داخلی، برای تحقق فرمایشات رهبری یک هزار و 241 عملیات منجر به کشف کالای قاچاق در استان صورت گرفت.

وی گفت: با انجام این عملیات 816 قاچاقچی دستگیر و 424 دستگاه خودرو مورد استفاده در قاچاق توقیف شده که ارزش ریالی اموال مکشوفه قاچاق 129 میلیارد و 324 میلیون ریال بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به مهمترین کالاهای قاچاق کشف شده تصریح کرد: در چهار ماهه امسال 540 هزار و 506 پاکت انواع سیگار، بیش از هشت هزار انواع ثوب، 35 هزار قلم انواع لوازم بهداشتی و آرایشی، بیش از 10 تن چای خارجی، 45 تن برنج خارجی و یک هزار و 134 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: در حوزه جرائم جنایی نیز در این بازه زمانی و در حوزه قتل شاهد کشف 107 درصدی و آدم‌ربایی کشف 100 درصدی بوده و خوشبختانه هیچ سرقت مسلحانه نیز در این بازه زمانی به وقوع نپیوسته است.

انگیزه قتل 44 درصد قاتلان سوء ظن بوده است

غنی‌زاده با اشاره به اینکه انگیزه قتل 44 درصد قاتلان سوء ظن بوده است افزود: علاوه بر آن، 19 درصد به سبب اختلافات خانوادگی و 15 درصد نیز به علت اختلاف حساب، دچار قتل شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌غربی از کشف 40 فقره پرونده زمین‌خواری در سطح استان خبر داد و گفت: 13 فقره از این زمین‌خواری‌ها مربوط به مرکز استان بود و در این باره 45 هکتار از اراضی ملی و دولتی به ارزش 383 میلیارد ریال از متجاوزین خلع ید شد.