اتمام
هفت کیلومتر از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه

در این بازدید که اعضای دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز حضور داشتند، بازدید کنندگان از نزدیک در جریان چگونگی حفر تونل توسط دو دستگاه TBM و مسایل مرتبط با این پروژه بزرگ و روند ساخت سد کانی سیب قرار گرفتند.

معاون اجرایی طرح انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه در جلسه بررسی روند اجرای این پروژه که در جریان این بازدید برگزار شد، اعلام کرد حفاری هفت کیلومتر از تونل انتقال آب به اتمام رسیده است.

میکاییل بهادری طول کل تونل انتقال آب حوضه جنوب استان آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه را 36 کیلومتر عنوان و تصریح کرد: حفاری تونل توسط دستگاه های TBM  طبق برنامه زمانبدنی از پیش تعیین شده و به صورت 3 شیفت کاری در حال انجام می باشد.

وی زمان پیش بینی شده برای اتمام کل این پروژه ها را سال 98 عنوان کرد و گفت: امیدواریم با عنایت خداوند متعال و بارندگی های خوب در حوضه جنوب استان آذربایجان غربی پس از اتمام این پروژه، سالیانه 650 میلیون مترمکعب آب برای احیای دریاچه شور اورمیه در اختیار داشته باشیم.

دکتر سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز با اظهار امیدواری و رضایت از روند اجرای پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه، تسریع در عملیات اجرایی آن را خواستار شد.

مهندس فرهاد سرخوش مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز در جریان این بازدید مسایل و اطلاعات مربوط به پروژه های احیای دریاچه ارومیه را به استحضار نماینده مردم ارومیه رساند.