به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ اصغر قطبزاده دراينباره گفت: به دنبال گزارشهاي واصله از سوي برخي پيمانكاران ساختماني در بندرعباس مبني بر اينكه افرادي با داشتن تجهيزات نظامي از قبيل افشانه و دستبند در پوشش مأمور بسيج با استفاده از چند دستگاه موتورسيكلت اقدام به ورود به عنف در ساختمانهاي نيمهكاره و در دست احداث كرده و از نگهبانان و كارگران اخاذي كردهاند، بررسي موضوع به طور ويژه در دستوركار مأموران پليس آگاهي قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با جمع‌آوری اخبار و اطلاعات لازم پس از چند روز سرانجام با همکاری تعدادی از مالباختگان حین گشت‌زنی غیرمحسوس در حوالی چند ساختمان در حال احداث، سه متهم را شناسایی و در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفی‌گاه سارقان یک رشته دستبند، یک عدد افشانه فلفلی کشف و با تلاش و پیگیری لازم چهار مالباخته نیز که همگی تبعه افغانی بودند شناسایی که در مواجهه حضوری با سارقان، متهمان مورد شناسایی قرار گرفتند.

قطب‌زاده تصریح کرد: متهمان دستگیرشده صراحتاً به سرقت‌های متعدد به عنف در سطح شهر بندرعباس اعتراف و ۲۰ میلیون ریال وجه نقد مکشوفه نیز از آنان کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.

رییس پلیس آگاهی هرمزگان با هدف پیشگیری از وقوع اینگونه جرائم در استان، از شهروندان خواست در صورت مشاهده یا برخورد با افراد کلاهبردار و شیاد یا همچنین در صورت مراجعه افراد تحت عنوان مأمور سازمانی، با رؤیت دقیق کارت شناسایی افراد و حکم مأموریت یا مجوز ورود به منزل، از واقعی‌بودن مأموران یا نوع مأموریت اطمینان حاصل و در صورت مواجه‌شدن با مورد مشکوک ضمن حفظ خونسردی در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع تا در کمترین زمان ممکن به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.