خاکی صدیق: امکان ارائه اینترنت رایگان برای همه دانشجویان وجود ندارد

علی خاکی صدیق،معاون آموزشی وزارت علوم  با بیان اینکه اختصاص اینترنت برای هر یک از دانشجویان کار غیرممکن و دشواری است، گفت: اینترنت برای دانشجویان در راستای آموزش در بستر مجازی باید از طریق استفاده از سامانه های دانشگاه ها انجام شود چرا که این کار بهترین روش تحت پوشش قرار دادن همه دانشجویان در استفاده از اینترنت است.

* نمی شود برای هریک از دانشجویان براساس گوشی همراه اینترنت تعلق گیرد

وی افزود: برخی می گویند چرا به هر یک از دانشجویان اینترنت رایگان اختصاص نمی یابد که باید در این رابطه بگویم تعداد دانشجویان همیشه در حال تغییر است و نمی توان برای هریک از آنها براساس گوشی همراه این افراد اینترنت تعلق گیرد. 

* بسیاری از سیم کارت های مورد استفاده دانشجویان به نام آنها ثبت نشده است

معاون آموزشی وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری ادامه داد: بسیاری از سیم کارت های مورد استفاده دانشجویان به نام آنها ثبت نشده و از نظر قانونی نمی توان برای همه دانشجویان کشور اینترنت رایگان ارائه کرد. 

وی درباره اختصاص اینترنت به دانشجویان توضیح داد: خیلی از دانشجویان از طریق تلفن منازل خود به اینترنت متصل شده و آموزش خود را دنبال می کنند،‌بنابراین نمی توان برای تمام دانشجویان در سطح کشور اینترنت رایگان اختصاص داد از طرفی تعداد قابل توجهی از دانشجویان از خوابگاه های دانشگاهی استفاده می کنند.

خاکی صدیق گفت: بهترین راهکار و روش برای اینکه تمام دانشجویان از اینترنت برخوردار باشند، ارائه سرویس اینترنت رایگان به سامانه های دانشگاه ها و استفاده دانشجویان از این سیستم است. 

وی در پایان یادآور شد:  وزارت علوم لیست متقاضیان دریافت اینترنت دانشگاهیان را به وزارت ارتباطات ارسال کرده  است و وزارت ارتباطات قرار است سامانه ای را به زودی رونمایی کند که دانشجویان بتوانند از طریق آن آموزش الکترونیکی خود را دنبال کنند.