ویرایش اطلاعات سهمیه بومی گزینی در هشتمین آزمون استخدامی آغاز شد

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور درباره فرصت ویرایش اطلاعات سهمیه بومی گزینی در آزمون استخدامی گفت: تمامی متقاضیان ثبت نام کننده در هشتمین آزمون استخدامی که متقاضی ویرایش و اصلاح شغل و محل انتخابی خود هستند از امروز (سه‌شنبه، ۲۹ مهر) به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور  مراجعه کنند.

او ادامه داد: برای فراهم کردن فرصت مناسب برای داوطلبان شهرستانی متقاضی استفاده از سهمیه بومی گزینی در این آزمون زمان برگزاری هشتمین آزمون مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور از روز پنج شنبه، ۹ آبان به روز‌های پنج شنبه و جمعه  ۶ و ۷ آذر تغییر پیدا کرد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود:  ثبت نام در هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور سال ۱۳۹۹ از پنجشنبه، ۲۰ شهریور آغاز شد و جمعه، ۴ مهر به پایان رسید. در این مدت  ۵۶۵ هزار و ۱۶۴ نفر در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی شرکت کردند. 

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش تاکید کرد: داوطلبان می توانند تا روز جمعه، ۲ آبان به سایت سازمان سنجش برای ویرایش و اصلاح اطلاعات اقدام کنند و این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

نکات مهم

افراد بومی شهرستانی متقاضی بهره‌مندی از اولویت بومی، باید در زمان ویرایش اطلاعات، پس از انتخاب گزینه، «من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم»، شغل محل انتخابی خود را تأیید و در صورت نیاز به تغییر شغل محل انتخابی، می‌توانند نسبت به تعیین شغل محل جدید بر اساس مفاد دفترچه راهنمای ثبت‌نام هشتمین آزمون مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور اقدام کنند.

متقاضیان غیر بومی در صورت تمایل می‌توانند نسبت به اصلاح و تغییر اطلاعات شغل محل جدید بر اساس مفاد دفترچه راهنمای ثبت نام هشتمین آزمون مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور اقدام کنند.

متقاضیان انصراف از آزمون، می‌توانند از قسمت ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به اعلام انصراف خود از ثبت‌نام و شرکت در آزمون ذکر شده اقدام کنند.

پس از پایان زمان ویرایش اطلاعات، مبالغ ثبت‌نامی این دسته از افراد مسترد خواهد شد.

در صورت مراجعه نکردن افراد ثبت‌نام کننده در آزمون مذکور به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در زمان مقرر برای تعیین استفاده از اولویت بومی و یا اصلاح و تغییر شغل محل انتخابی، این امر به منزله نبود درخواست بهره‌مندی از اولویت بومی شهرستانی و تأیید اطلاعات ثبت‌نامی آن‌ها از نظر شغل محل انتخابی خواهد بود.

اولویت قائل شدن برای جذب داوطلبان بومی شهرستانی به استثنای شهر تهران و مراکز استان‌هاست.

تکمیل و ارائه فرم استشهاد محل سکونت برای برخورداری از اولویت بومی منحصرا برای داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج آزمون تستی دارای حدنصاب لازم برای مرحله معرفی چندبرابر جهت مصاحبه دستگاه‌های متقاضی هستند، ضروری است.