لزوم توجه بیشتر به راه های پیشگیری از پوکی استخوان

افشین استوار رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت هفته پیشگیری از پوکی استخوان اظهار کرد: جمعیت کشور رو به سالمندی است بنابراین پوکی استخوان یکی  از بیماری‌های خطرناکی به شمار می‌رود که باید به آن توجه کرد.

او گفت: بیماری پوکی استخوان بسیار مرموز و خطرناک است؛ چراکه در بسیاری از مواقع تنها زمانی خود را نشان می‌دهد که فرد دچار شکستگی شده باشد.

استواربا اشاره فراوانی پوکی استخوان در میان سالمندان بیان کرد: شیوع این بیماری در سالمندان بسیار فراوان است به طوری که ۴۰ درصد خانم‌های بالای ۵۰ سال به آن مبتلا می‌شوند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت عنوان کرد:  از هر۳ خانم بالای ۵۰ سال و از هر پنج آقای بالای ۵۰ سال یک نفر دچار شکستگی ناشی از پوکی استخوان می‌شوند, علاوه بر آن یکی از خطرناکترین شکستگی‌ها ناشی از پوکی استخوان شکستگی لگن به شمار می‌رود.

او افزود: همچنین مرگ و میر ناشی از شکستگی لگن بسیار بالا است به طوری که ۲۰ تا ۵۰ درصد از کسانی که شکستگی لگن را تجربه می‌کنند در سال اول بعد از شکستگی فوت می‌کنند، بنابراین این شکستگی عوارض جدی به دنبال دارد.

استوار درباره آگاهی مردم از پوکی استخوان گفت: تمام تلاش ما آگاهی مردم از این بیماری است؛ چراکه از هر ۴ خانم مبتلا  به پوکی استخوان ۳ نفر از بیماری خود اطلاعی ندارند.