ورزش در ایام کرونایی+ مصاحبه

از 8 سالگی وارد عرصه ورزش شده و در 9 سالگی با فضای مسابقه و رقابت ورزشی آشنا شده است. شاید بتوان گفت تمام زندگی و تمرکزش را روی ورزش حرفه ای و قهرمان شدن گذاشته زیرا پس از 12 سال عضویت در تیم ملی و مدال آوری در عرصه بین المللی، همچنان مصمم و با اراده به مسیر حرفه ای شدن فکر می کند و اصلا از مسیری که آمده پشیمان نیست.

می توان گفت یکی از بانوان ورزشکار کشورمان است که بیش از ده ها مقام  ملی و بین المللی را در ورزش خود کسب کرده که شاخص ترین آن ها شامل  نقره و برنز قهرمانی جهان، قهرمانی در  آسیا آن هم پنج سال پیاپی، طلا و برنز بازی های آسیایی، برنز دانشجویان جهان و مدال های لیگ جهانی است که البته در کنار این افتخار آفرینی ها، کسب سهمیه ارزشمند المپیک را هم باید اضافه کرد.

ورزشکار حرفه ای برای رسیدن به هدفش محدودیت هایی برای خود ایجاد می کند

حمیده عباسعلی گفت: ورزش حرفه ای شرایط بسیار خاصی دارد چون ورزش حرفه ای شغل محسوب می شود و هر ورزشکار حرفه ای برای رسیدن به هدف خود تمام تمامیت خود را خرج می کند. از طرفی چون قرار است پرچم کشورت را بالا ببری، ورزشکار حرفه ای تمام تلاشش را می کند که به این صحنه برسد.

او افزود: ورزشکار حرفه ای برای رسیدن به هدفش محدودیت هایی را برای خود ایجاد می کند چون ذهن و فکرش را صد در صد باید روی ورزش خود متمرکز کند. در هر صورت در یک زندگی عادی دوست داری بیشتر در کنار خانواده باشی، مهمانی بروی و تفریح کنی اما در زندگی حرفه ای بیشتر وقتت در اختیار تیم و اردوهای تیم ملی می گذرد، بنابراین مسیر زندگی ات متفاوت می شود و بیشتر به ورزش و حریفانت فکر می کنی.

بعد از ورزش حرفه ای اعتماد به نفسم بالاتر رفته و مقاوم تر شده ام

وی در خصوص اولین حضورش در عرصه ورزش هم گفت: تقریبا از 8 سالگی ورزش کردن را شروع و یک سال بعد در مسابقات شرکت کردم، البته آن موقع به دلیل سن پایین و ناپختگی خیلی به حرفه ای شدن فکر نمی کردم با اینکه در رقابت قرار می گرفتیم و استرس ها را داشتم.

عباسعلی بیان کرد: به مرور ورزش حرفه ای اعتماد به نفس بالایی در من ایجاد کرد و با اینکه یک خانم هستم، خود را دارای قدرت بالایی می بینم. همچنین در مسیر حرفه ای شدن چون با چالش هایی روبرو می شوی،این موانع و چالش ها تو را صبور می کند و یاد می گیری که در برابر مشکلات مقاوم تر باشی.

او از روزهای سخت ورزشی اش هم حرف زد: حتی روزهایی را در زندگی ورزشی ام داشتم که  به دلیل تمرینات زیاد و دوری از خانواده خسته شدم اما هیچ وقت به این فکر نکردم که اگر به عقب برگردم ورزش حرفه ای را دنبال نمی کنم. اتفاقا من تحمل این سختی را دوست دارم چون یاد گرفتم در زندگی سختی هایی وجود دارد که باید با آن ها روبرو شوم و غم و شادی را در کنار هم ببینم.

به مهاجرت فکر نمی کنم و تمام تمرکزم روی بازی های ملی است

این ملی پوش کاراته بانوان در رابطه با مهاجرت ورزشکاران  هم گفت: نمی توان گفت یک فرد لزوما چون ورزشکار است مهاجرت کرده، زیرا شاید اگر او شهروندی  عادی هم بود از مدت ها قبل در ذهنش بحث مهاجرت وجود داشت و به ورزشکار بودنش ربطی نداشته است.

وی ادامه داد: به هر صورت مهاجرت یک ایده ی ذهنی و انتخاب شخصی است. من اصلا به موضوعاتی چون مهاجرت فکر نمی کنم و تمام تلاشم را می کنم که مسیر حرفه ای ام  را ادامه بدهم و امیدوارم بتوانم در ورزش کشورم خوش بدرخشم.

این بانوی قهرمان از لحظات شیرین زندگی ورزشی اش هم گفت: خاطرات شیرین برای یک ورزشکار حرفه ای زمانی رقم می خورد، که وارد فینال مسابقات و صاحب مدال می شود! در واقع بازخوردهایی که از مردم می گیریم حالمان را خوب می کند و پس از آن مسابقه تا مدت ها خاطرات بردهای خود و بازخوردهای مثبتی که از مردم گرفتم  را در ذهن مرور می کنیم.

شرایط اردوهای تیم ملی بعد از شیوع کرونا

او از شرایط انجام تمرینات ورزشی اش پس از شیوع کرونا هم گفت: رشته ی ما یک رشته برخوردی است و فاصله رعایت نمی شود، به همین دلیل شرایط کرونا باعث شده اردوهای تیم ملی برگزار نشود.  از طرفی یک عمل جراحی هم در پا داشته ام که الان بهبودی نسبی پیدا کردم و تمریناتم را به تدریج شروع کرده ام و تقریبا به آمادگی جسمانی قبل از عمل نزدیک شده ام.

عباسعلی از مسابقات بین المللی پیش رو هم گفت: مرداد ماه سال آینده بازی های المپیک را پیش رو داریم و بیشتر از هر چیز ذهنمان روی آن متمرکز است اما امیدواریم هر چه زودتر شیوع کرونا کم تر شود و بتوانیم به زندگی عادی خود برگردیم.

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ورزش کردن با توجه به محدودیت های کرونایی !

وی در رابطه با اهمیت ورزش کردن بانوان عنوان کرد: ورزش کردن باعث بهبود گردش خون در بدن و سرحال تر شدن فرد می شود اما وقتی فرد یک جا نشسته باشد خون جریان پیدا نمی کند، مغز تحرک ندارد و حالات افسردگی به او دست می دهد. هر کسی دوست دارد خوب زندگی کند، بنابراین خانم ها برای حفظ سلامتی خود باید زمانی را به ورزش کردن اختصاص دهند.

او توصیه ی  خوبی هم برای ترغیب خانم ها به ورزش با توجه به شیوع کرونا و محدودیت ها داشت: با توجه به همه گیری کرونا در جامعه و تعطیلی برخی باشگاه ها و اماکن ورزشی و ضرورت در خانه ماندن، خانم ها می توانند از ظرفیت های فضای مجازی در جهت انجام تمرینات مفید و ساده ورزشی استفاده کنند.

روزانه 30 دقیقه ورزش کنید تا سالم بمانید

این بانوی کاراته کار اضافه کرد: البته اراده خانم ها برای ورزش کردن هم بسیار مهم است، حتی اگر روزانه 30 دقیقه هم در خانه ورزش کنیم، سیستم بدن و سوخت و ساز بدن تغییر می

کند و همین مدت زمان برای سلامت بدن کافی و مفید است.

حمیده عباسعلی، بانوی قهرمان کشورمان به بهداشت نیوز گفت: بسیاری از ما در روز ساعت ها در فضای مجازی هستیم، به خانم ها توصیه می کنم حداقل همین طور که تلفن همراه را به دست گرفته اند، وارد یک صفحه ای شوند، یک ورزش را پیدا کنند و حتی از نرمش ها و ورزش های کششی ساده شروع کنند.