حمل و نقل عمومی کلانشهرها عامل انتشار کرونا است

 محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در دویست و چهل و هفتمین جلسه شورا در صحن شورای شهر تهران با اشاره به موضوع شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت:امیدواریم دولت جدید آمریکا از سر نوشت ترامپ درس عبرت بگیرد چرا که رئیس جمهور قبلی آمریکا سیاست یکجانبه گرایانه و ضد عقلایی داشت و درجهت تضعیف حقوق مردم جهان اقدام کرده بود.

وی درباره موضوع کرونا در پایتخت گفت: این بیماری افزایش چشمگیری در سطح تهران داشته و متأسفانه آمار مبتلایان و متوفیان همچنان بیشتر شده است.ئیس شورای شهر تهران افزود: متأسفانه ستاد ملی مقابله با کرونا پاسخ مثبتی به صحبت‌های کارشناسی شورای شهر که حتی به تأیید مجمع نمایندگان تهران رسیده، نداده است و تعطیلی  حداقل 14 روزه تهران محقق نشده است که باز هم تقاضا داریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد و تهران حداقل دو هفته تعطیل شود.

هاشمی افزود: حمل و نقل عمومی کلانشهرها عامل انتشار کرونا است و باید رفع این مسأله مدنظر قرار گیرد‌. هر چه بیشتر حمل و نقل عمومی به ویژه در تهران توسعه یابد امکان رعایت فاصله اجتماعی و پیشگیری از کرونا وجود خواهد داشت.

وی گفت: باید خلاء سرمایه‌گذاری 10 ساله دولت در حوزه حمل و نقل عمومی برطرف شود و اتوبوس و واگن‌های زیادی برای تهران اختصاص یابد.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: رکورد فوتی‌های ناشی از کرونا در تهران زده شده است و متأسفانه اگر اقدامی عاجل صورت نگیرد وضعیت بدتر هم خواهد شد.