کشف و ضبط 600 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد

کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان مهاباد گفت: بازرسان این مرکز در قالب طرح بازرسی از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی این شهرستان، این مقدار مواد غذایی را که بیشتر شامل تنقلات، شیرینی و دیگر خوراکیها بود، کشف و ضبط کردند.

سیاوش مهرور افزود: تاریخ مصرف این مواد گذشته و غیرقابل مصرف بود که می‌توانست سلامت شهروندان را با خطر مواجه کند و به همین دلیل با دستور مراجع قضایی از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

وی تصریح کرد: هم‌ اکنون این مواد غذایی غیربهداشتی در انبار شبکه بهداشت و درمان ذخیره و با دستور دادستانی برای امحای آن در مکان مناسب اقدام خواهد شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان مهاباد، با بیان اینکه در راستای اعمال محدودیتهای کرونا در دو هفته گذشته 86 واحد صنفی پلمب شده‌ است، اضافه کرد: سه واحد قلیان سرا که به صورت غیرمجاز و سرخود اقدام به بازگشایی و رفع پلمب واحدهای صنفی کرده بودند، ضمن تشکیل پرونده قضایی، دوباره پلمب شدند.

مهرور، با اشاره به اعمال محدودیتهای جدید مرتبط با کرونا هم گفت: واحدهای صنفی از ساعت 18 به بعد اجازه فعالیت را نخواهند داشت و چنانچه واحدی پس از این ساعت فعالیت کند، پلمب خواهد شد.