روند کاهشی فوتی های کرونا در پایتخت طی یک هفته اخیر

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت کرونا در پایتخت، اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز 19 هزار و 239 نفر به دلیل ابتلا به ویروس کووید ـ  19 جان خود را  تهران از دست دادند که از این آمار 11 هزار و 719 مورد مرد و 7520 مورد زن بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اغلب جانباختگان کرونا سرپرست و نان‌آور خانواده‌ها بوده‌اند گفت: همچنین وضعیت اقتصادی اکثر متوفیان کرونا متوسط رو به پایین بوده است بنابر این دولت و نهادهای مربوطه مانند بهزیستی و کمیته امداد باید اقدامات و برنامه‌های لازم را جهت شناسایی وضعیت اقتصادی خانواده‌ فوت‌شدگان انجام دهند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران بیان داشت:‌حتی اخیراً پزشکی که کارمند دولت نبوده پس از فوت در اثر کرونا از لحاظ اقتصادی خانواده آن دچار مشکل شده و وقتی در میان پزشکان شرایط این چنین است قطعاً‌ در خانواده‌های دیگر متوفیان نیز وضعیت اقتصادی مناسبی نیست و باید حمایت‌های دولتی هر چه سریع‌تر از این خانواده‌ها انجام گیرد.

خداکرمی تصریح کرد: یکشنبه 18 آبان 172 نفر به دلیل کرونا جان خود را از دست داده‌اند که روز گذشته 25 آبان و طی یک هفته این آمار به 149 نفر رسیده که نشان می‌دهد همین محدودیت‌های نصفه نیمه هم اثر داشته و امیدوارم با سختگیری‌هایی که از ابتدای آذر انجام می‌شود، از گسترش این بیماری به طور موثر جلوگیری به عمل آید.