مرکز نوع آوری مدیریت بحران تهران افتتاح شد

حیدر کلهری، معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره راه اندازی مرکز نوآوری مدیریت بحران  اظهارداشت: این مرکز، پایگاهی برای جمع آوری، حمایت و پرورش طرح های نوآورانه در حوزه مدیریت بحران است که امکان و راه خلق اندیشه ها و ایده های خلاق را برای صاحبان طرح های نوآورانه هموار می کند.

کلهری افزود: ضرورت استفاده از فناوری های نوین و خلاقانه در قالب کسب و کارهای نو پا به وضوح  در موضوع پیشگیری و مدیریت بحران که یکی از موضوعات زیر ساختی و حیاتی کشور است، احساس می شود چرا که استفاده از این فناوری ها در زمان بحران، امنیت روانی و فیزیکی را برای شهروندان به ارمغان خواهد آورد.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، با بیان اینکه شهرداری تهران در حوزه مدیریت بحران همواره پیشرو بوده و تاکنون اقدامات بسیاری انجام داده است افزود: در حوزه مدیریت بحران نیازمند خلاقیت و نوع آوری هستیم زیرا موجب کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری در حوزه های پیشگیری، امداد و نجات و آموزش و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اعتماد به جوانان و ایجاد زیرساخت های حمایتی برای توسعه ایده ی خلاقانه ی آنها علاوه بر توسعه خدمات پیشگیرانه در زمینه مدیریت بحران می تواند به عنوان بازوی اصلی دستگاه های عملیاتی وارد عمل شود، افزود: بنابراین ایجاد زیرساخت آموزشی و حمایتی در قالب مرکز نوآوری شهر آماده تصمیمی به روز است که سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اتخاذ کرده تا با اتکا به دانش و توان دانشجویان و جوانان کشور بتواند راهکارهای به روز و نوآورانه پیشگیری و مدیریت بحران را در قالب کسب و کارهای نوپا به اجرا در آورد.

کلهری گفت: با توجه به گسترش سهم شرکت ‌های دانش ‌بنیان و استارت ‌آپ‌ ها در بهبود عملکرد حوزه های مختلف متناسب با پیشرفت فناوری ، حمایت از استارتاپ‌ های و شرکت ‌های دانش بنیان فعال در حوزه مدیریت بحران لازم و ضروری است.

وی گفت: در این مرکز ایده های جدید در حوزه مدیریت بحران جمع آوری می شود و حمایت مالی، فضای کاری، و سایر موارد مورد نیاز در اختیار طرح های خلاق قرار می گیرد.