آغاز ممنوعیت تردد بین استانی+ جزئیات

سرهنگ نورالله خادم در گفت‌وگوی خبری در گردنه نعل‌بندان (انتهای حوزه استحفاظی پلیس راه تهران) درباره آغاز ممنوعیت تردد بین استانی، اظهار کرد: ما در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در سه نقطه طرح مذکور را از امروز بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا و راهور نیروی انتظامی اجرا می‌کنیم.

رئیس پلیس راه استان تهران تصریح کرد: در طرح مذکور بیشتر تذکرها لسانی بوده البته دوربینهای سطح راه فعال است و این نقطه (گردنه نعل‌بندان) انتهای حوزه استحفاظی پلیس راه استان تهران محسوب می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: همکاران بنده در آزادراه تهران ـ شمال و جاده قدیم قم نیز حضور دارند، این تذکرات را انجام می‌دهند تا هموطنانی که قصد خروج از استان را دارند، بدانند طرح مذکور در حال اجرا شدن است.

وی بیان کرد: در مسیر مخالف نیز (قم به تهران) همکاران بنده حضور دارند و طرح مذکور را اجرا می‌کنند البته این نکته حائز اهمیت است که ما بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و استثنائات را بررسی می‌کنیم.

خادم ادامه داد: از این نقطه (گردنه نعل‌بندان) تا شهر تهران چندین شهر وجود دارد و به هموطنان تذکر می‌دهیم، به هر حال پزشکان عزیزی را داریم که به طور مثال محل کار آنها تهران و محل سکونتشان شهر قم یا بالعکس است که این موارد را در دستورالعمل قرار می‌دهیم.

رئیس پلیس راه استان تهران متذکر شد: با توجه به یکپارچگی استان تهران و البرز، همکاران بنده طرح مذکور را بعد از شهر کرج (در مسیر کرج ـ قزوین) اجرا می‌کنند همچنین این طرح در آزادراه تهران ـ شمال در شهرستانک اجرا می‌شود و تذکرات لازم را به هموطنان در مقابل پاسگاه تهران ـ شمال (ابتدای آزادراه شمال) به مردم ارائه می‌دهیم.

این مقام انتظامی درباره جریمه افرادی مانند پزشکان که محل سکونت و محل کار آنها متفاوت است و در مسیرهای بین استانی تردد دارند، گفت: همکاران بنده استثنائات را رعایت می‌کنند همچنین در بحث دوربینها نیز جای بررسی وجود دارد و مرکز اجرائیات پلیس راهور بعداً می‌تواند این استثنائات را بررسی کند.