شربت به لیمو خانگی+دستور

شربت به لیمو از شربت های پرطرفدار خانگی است که می توانید با درست کردن ان در این روزهای کرونایی از مزایای آن نیز بهره مند شوید.

شربت به لیمو یکی از شربت های خوشمزه و محبوب ایرانی است که مانند دیگر شربت های سنتی ایرانی برای رفع تشنگی در روزهای گرم مورد استفاده قرار می گیرد. این شربت خوشمزه علاوه بر اینکه برای رفع تشنگی مناسب است باعث خوشبو شدن دهان نیز می شود.

شربت به لیمو خانگی

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر شربت به لیمو تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری شربت به لیمو تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش شربت به لیمو با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر برای تهیه شربت به لیمو

مواد لازم شربت به لیمو

به ۲ عدد

آب ۲ لیوان

شکر نصف لیوان

برگ به لیمو  ۱ عدد

آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری

دستور تهیه

برای تهیه شربت به لیمو ابتدا به ها را پوست می گیریم و از وسط نصف می کنیم و هسته های آن را بیرون می آوریم و کنار می گذاریم و در آبمیوه گیری آب آن ها را می گیریم و یا اگر تمایل دارید خرده های به در شربت دیده شود نیز می توانید آن ها را رنده کنید و کنار بگذارید.

سپس در یک قابلمه ۲ لیوان آب می ریزیم و روی حرارت می گذاریم و شکر را کم کم به آن اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا سریع تر در آب حل شود و بعد اجازه می دهیم تا شربت جوش بخورد و حرارت را کم می کنیم و آب به را به آن اضافه می کنیم

شربت سکنجبین یکی از انواع نوشیدنی های سنتی و قدیمی ایرانی است که علاوه بر …

و با قاشق هم می زنیم و صبر می کنیم تا شربت کمی قوام بگیرد. آن وقت آب لیمو ترش و برگ به لیمو را به آن می افزاییم تا شربت خوشبو و خوش طعم تری داشته باشیم. پس از گذشت ۵ دقیقه قابلمه شربت را از روی حرارت بر می داریم

و اجازه می دهیم کمی خنک شود و بعد در ظرف مورد نظر شربت را می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم و هر زمان که خواستید استفاده کنید کمی از شربت را در لیوان می ریزید و روی آن آب خنک می گیرید و چند تکه یخ و با قاشق هم می زنید و نوش جان می کنید.