چه میوه هایی برای مقابله با کرونا خوب است؟

میوه هایی وجود دارد که با مصرف آن می توانید با تقوی سیستم ایمنی بدن با کرونا مقابله کنید. میوه ها معمولا دارای ویتامین های گوناگونی هستند اما برخی میوه ها برای مقابله با کرونا بهتر عمل می کنند.

نظر کارشناس تغذیه برای مصرف میوه برای مقابله با کرونا

یک کارشناس ارشد تغذیه درباره مصرف میوه در مقابله با کرونا گفت: یکی از راه‌های مهم پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف نظیر کروناویروس، تقویت سیستم ایمنی است و با مصرف روزانه میوه و سبزی می‌تواند این نیاز را مرتفع کند.

نسرین نسیمی گفت: گرم شدن هوا موجب تعریق بیشتر بدن و افزایش نیاز افراد به آب، املاح و ویتامین ‌ها می‌شود، حال آنکه در این فصل با تنوع میوه و سبزیجات، راهی ساده برای تامین نیازهای بدن ایجاد شده است.او با اشاره به اینکه استفاده از میوه و سبزی، در شرایط همه گیری کروناویروس، اهمیت بیشتری پیدا کرده است، گفت: مصرف میوه و سبزی به شکل روزانه، علاوه بر تامین آب و املاح و ویتامین‌های مورد نیاز، زمینه ارتقاء ایمنی بدن را فراهم می‌کند.

نسیمی با یادآوری اینکه میوه از بهترین منابع برای تامین نیازهای تغذیه‌ای، است، گفت: انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی مانند فیبر غذایی، آنتی اکسیدان، کلسیم، فسفر و پتاسیم با مصرف میوه تامین می‌شود.او با بیان اینکه از راه‌های تاثیرگذار بر شادابی و طراوت پوست و پیشگیری از بیماری‌های پوستی مصرف میوه و سبزی است، گفت: یکی از میوه‌های مفید در فصل تابستان، هندوانه است.

نسیمی گفت: هندوانه نقش مهمی در از بین بردن عطش و تشنگی و تامین آب بدن در فصل تابستان دارد و منبع کاروتنوئیدها، ویتامین‌هایA، B و  C، پکتین، و پتاسیم است.او اضافه کرد: هندوانه علاوه بر هیدراته نگه داشتن بدن و پیشگیری از گرمازدگی، در بهبود سلامت قلب و کلیه ها، پیشگیری از سرطان، کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو، شادابی و سلامت پوست و مو نیز تاثیر مثبتی دارد.

چه میوه هایی برای مقابله با کرونا خوب است؟

این کارشناس ارشد تغذیه ادامه داد: طالبی یکی دیگر از میوه‌های فصل تابستان به شمار می‌رود که علاوه بر کمک به تامین آب بدن، یک منبع غنی حاوی ویتامین‌هایی نظیر A و B۶ و فیبر است و مصرف آن بهبود سلامت قلب و گوارش و تقویت ایمنی و شادابی پوست و کاهش استرس و رفع مشکل بیخوابی را به دنبال خواهد داشت.

نسیمی با اشاره به اینکه خربزه، یکی از میوه‌های جالیزی مفید برای سلامتی و از منابع تامین کننده ویتامین ‌های A و B و C به شمار می‌رود، گفت: خربزه سرشار از پتاسیم و فسفر بوده و به تنظیم فشار خو ن، درمان عفونت‌های ادراری و دفع و خنثی‌سازی سموم بدن کمک می‌کند.

او گیلاس، هلو و زردآلو را از دیگر میوه‌های مفید و موجود در فصل تابستان دانست و گفت: گیلاس علاوه بر ویتامین سی، مقادیر زیادی فیبر دارد که سیستم گوارش را تقویت کرده و باعث پائین آوردن کلسترول خون خواهد شد؛ علاوه بر آن خون‌سازی، سلامت قلب، تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر، بهبود کیفیت خواب و ... از خواص گیلاس ذکر شده است.

نسیمی گفت: هلو هم منبعی غنی از ویتامین‌های آ، ب و سی بوده و مواد معدنی شامل آهن، فسفر، سدیم و پتاسیم را در خود دارد و مصرف یک عدد هلوی متوسط، حدود ۳۴ میلی‌گرم از نیاز روزانه بدن به ویتامین سی را مرتفع می‌کند.

به گفته این کارشناس ارشد تغذیه، هلو، دارای آنتی اکسیدان طبیعی بود و بر پیشگیری از سرطان موثر است و چون فیبر زیادی دارد، در درمان مشکلات گوارشی نظیر یبوست، تاثیر گذار خواهد بود و به کاهش فشار و کلسترول خون کمک خواهد کرد.

این کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مصرف میوه در هر نوع و شکل آن، قطعا تاثیرات بسیار مفیدی بر کیفیت زندگی افراد دارد، گفت: باید قبل از مصرف میوه به بهداشت آن توجه کافی داشت.

ضدعفونی و شست و شوی میوه‌ها برای مقابله با کرونا

نسیمی گفت: به حتم همه نسبت به شست و شوی میوه و سبزی حساس هستند، اما در شرایط کنونی که با همه گیری کروناویروس مواجه هستیم، باید با دقت بیشتری نسبت به ضدعفونی و شست و شوی میوه‌ها توجه کرد؛ این موضوع شامل رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنگام خرید و انتقال آن به منزل و استفاده از مواد موثر استاندارد برای ضدعفونی می‌شود.

امید جعفری