آمادگی ۶۳ هتل‌ ایرانگردی و جهانگردی برای قرنطینه بیماران کرونایی

پیر حسین کولیوند رئیس اورژانس کشور امروز سه شنبه ۴ آذرماه ۹۹ با حضور در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با ایزدی مدیرکل حوزه وزارتی و مهندس اسکندری دبیر انجمن هتل داران کشور در خصوص ابعاد مختلف اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و نحوه همکاری بین دو دستگاه در این امر دیدار و گفتگو کرد.

مسئول امور پشتیبانی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، در ابتدای این جلسه با اشاره به غربالگری صحیح و سریع افراد مبتلا به کرونا گفت: اگر افراد مبتلا از افراد سالم سریعا شناسایی و جداسازی شوند قطعا مراجعات به بیمارستان‌ها کاهش خواهد یافت.

او افزود در حاشیه شهرها، خانواده‌هایی که قادر به اجرای صحیح قرنطینه نیستند و تعدادشان در یک خانه زیاد است و همچنین که اماکنی که تجمع بیشتر است افراد مبتلا هم افزایش خواهند یافت و کنترل این بیماری بسیار سخت‌تر خواهد شد.

کولیوندبا اشاره به شناسایی سریع و جداسازی افراد بیمار در این طرح بیان کرد: در تهران خانه‌هایی کوچکی وجود دارند که ممکن است در آن‌ها بیش از ۸ نفر زندگی کنند که اگر یک نفر مبتلا شود همه اعضای خانواده مبتلا خواهند شد و امکان قرنطینه فرد مبتلا در این منازل برای آن خانواده‌ها بسیار سخت خواهد شد.

مسئول قرارگاه و پشتیبانی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در بحث کنترل ویروس کرونا یک از بهترین روش‌ها شناسایی زودهنگام افراد مبتلا و جداسازی آن‌ها از افراد سالم است که اگر این امر به درستی اجرا شود افراد سالم خواهند ماند.

او افزود:در حال حاضر پیش بینی شود با توجه به شرایط موجود زمستان سختی در پیش خواهیم داشت.

او با تاکید بر اینکه طرح شهید قاسم سلیمانی یک طرح ملی است و با اشاره به آیه ۳۲ سوره مائده که خداوند می‌فرمایند اگر جانی را نجات دهید همانند آن است که جان همه بشریت را نجات داده اید افزود: در حال حاضر همه دستگاه‌ها با تمام توان و امکانات برای نجات هموطنان به میدان بیایند.

 

کولیوند ضمن اشاره به تجربه سازمان اورژانس کشور در انتقال دانشجویان از چین به ایران و قرنطینه آن ها بیان کرد: سازمان اورژانس پس از انتقال دانشجویان ایرانی به کشور یک هتل اطراف تهران را برای قرنطینه آن‌ها در نظر گرفت و تمامی خدمات هتل داری از قبیل مدیریت، خدمات، نظارت و کنترل دانشجویان را کارکنان اورژانس انجام داده اند و همین امر افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

 او گفت: قرنطینه افراد در محیط‌هایی مانند هتل باعث حفظ کرامت هموطنان خواهد شد و افرادی که دارای توان مالی مناسب نیستند و نمی‌توانند قرنطینه را رعایت کنند، این طرح کمک کننده خواهد بود.

کولیوند افزود: وزیر محترم میراث فرهنگی و گردشگری در نامه‌ای از همکاری در این طرح و از آمادگی هتل‌های سراسر کشور و اولویت بندی آن‌ها برای اجرای این طرح خبر داد.

اوضمن تشکر از میراث فرهنگی و گردشگری انتظارات را از آن وزارت خانه تشریع کرد و گفت: در این طرح سه گروه جامعه مورد هدف هستند گروه اول افراد پر خطر که اگر در خانواده‌ای فردی مبتلا به کرونا شود و در آن خانواده افراد پرخطر مانند سالمندان و مادران باردار حضور داشتند آن‌ها را برای نگهداری در نقاهتگاه جداسازی خواهیم کرد، گروه بعدی افرادی هستند تست PCR آن‌ها مثبت شده اند و ممکن است حتی علائم نیز نداشته باشند و فقط ناقل ویروس باشند که باید در نقاهتگاه‌ها تحت نظر باشند و گروه سوم افرادی هستند که پس از گذراندن دوران بستری در بیمارستان به شرط احتیاط باید ۳ الی ۴ روز از بقیه افراد جدا باشند که این افراد نیز در نقاهتگاه‌ها نگهداری خواهد شد.

کولیوند ادامه داد: در اجرای هرچه بهتر این طرح جدی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری هستیم و انتظار داریم که بتوانیم در کمترین زمان این طرح را اجرایی کنیم.

در ادامه جلسه  ایزدی مدیر کل حوزه وزارتی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ضمن استقبال از این طرح گفت: در جلسه‌ای که پیش‌تر با همکاران خود در این وزارتخانه برگزار شد مسائل و ابعداد را بررسی کردیم و آمادگی هر گونه همکاری هرچه بهتر این طرح را داریم.

او افزود: همچنین آمادگی داریم ۶۳ هتل ایرانگردی و جهانگردی را در اختیار این طرح قرار داده و همچنین لیستی از هتل‌ها و مهمان سرا‌های سراسر کشور همراه با لوکیشین را آماده و به قرارگاه پشتیبانی طرح حاج قاسم سلیمانی ارائه خواهیم داد.

گفتنی است؛ در این جلسه مقرر شد، نامه‌ای تنظیم و به تمامی استانداران سراسر کشور جهت همکاری و ارائه لیست هتل‌ها و مهمانسرا‌های دولتی ارسال گردد.