کلاهبرداری با اسم پلیس راهنمایی و رانندگی

 این روز‌ها که محدودیت‌های ترددی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا ، در صدر اخبار کشور است؛ کلاهبرداران نیز بیکار ننشسته اند و این بار با حقه جدیدی به نام پلیس راهنمایی و رانندگی به دنبال قربانیان خود می‌گردند.

مدتی است که از یک شماره تماس ثابت با پیش شماره ۳۳، عده‌ای با شهروندان تماس برقرار کرده و ادعا می‌کنند از طرف پلیس راهنمایی و رانندگی تماس می‌گیرند.

این افراد مدعی همکاری با پلیس راهور برای ثبت اطلاعات فردی و خودرویی شهروندان تهران هستند.

به این معنا که می‌گویند از شرکت ثبت وابسته به پلیس راهور تماس گرفته اند و می‌خواهند اطلاعات راننده و خودرو را در سامانه‌های پلیس به روزرسانی کنند.

این افراد مدعی هستند که این روش به تازگی آغاز شده و همه مالکان باید اطلاعات خود را به آن‌ها اطلاع دهند.

اما ماجرا از اینجا شبیه به کلاهبرداری می‌شود که مدعیان این تماس، برای ثبت هرگونه اطلاعاتی از افراد درخواست پول می‌کنند.  

مراقب کلاهبرداری باشید

به گفته مقام‌های پلیسی، اولا تمام خدماتی که نیروی انتظامی ارائه می‌کند، کاملا رایگان است و از رانندگان پولی درخواست نمی‌شود.

دوما اطلاعات راننده و خودرو، حین خرید و فروش و در مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک در سامانه پلیس راهنمایی و رانندگی ثبت می‌شود و پس از آن تغییر هرگونه اطلاعاتی اعم از آدرس جدید و سایر اطلاعات، نیازمند مراجعه خود رانندگان و صاحب خودرو به اداران پلیس راهور است؛ بنابراین این تماس‌ها نه تنها از سمت پلیس نیست، بلکه کلاهبرداری است و امید است با هوشیاری مردم این افراد به زودی دستگیر شوند.