برنامه‌های صندوق بازنشستگی کشوری برای مقابله با معضلات پیری جمعیت

اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره مشکلاتی که کاهش سن بازنشستگی برای صندوق‌های بازنشستگی دارد، اظهار کرد: کاهش سن بازنشستگی بار مالی زیادی را برای صندوق‌های بازنشستگی دارد و باعت می‌شود عدم تقارنی که در حال حاضر بین منابع و مصارف وجود دارد، بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه باید جزئیات طرحی که نمایندگان مجلس در خصوص کاهش سن بازنشستگی داشته‌اند را بیشتر بررسی کنیم، افزود: همچنین باید با نمایندگان مجلس در این خصوص صحبت زیادی داشته باشیم.

افتخاری درباره برنامه‌های صندوق بازنشستگی کشوری برای پیری جمعیت، گفت: مطالعاتی را برای ۲۰ سال آینده که براساس پیش بینی‌ها جمعیت سالمندان بیشتر از حال حاضر می‌شود آغاز کرده ایم که در این بازه ۲۰ ساله، آینده صندوق به چه سمت و سویی می‌رود و تعهدات ما به بازنشستگان به چه صورت خواهد بود که مطالعات در این زمینه انجام می‌دهیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه برنامه‌هایی به دنبال این مطالعات خواهیم داشت، ادامه داد: مهم‌ترین برنامه برای جلوگیری از آسیب‌های صندوق‌های بازنشستگی همزمان با پیری جمعیت حفظ تعادل بین منابع و مصارف در بازه بلند مدت است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تمرکزمان در حوزه اقتصادی فعال کرده‌ایم تا با فعال شدن این حوزه بتوانیم منابع بیشتری را در اختیار داشته و مصارف بالاتری را داشته باشیم.