ترم تحصیلی آینده مجازی برگزار می‌شود

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری درباره نحوه آغاز ترم تحصیلی جدید در دانشگاه‌های سراسرکشور، اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی شیوع ویروس کرونا، ترم تحصیلی آینده در دانشگاه‌های کشور صد در صد مجازی خواهد بود.

او افزود: وزارت علوم در صورت بهبود وضعیت کشور از نظر بیماری کرونا و فراهم آمدن شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه تمایل به برگزاری ترم آینده به شیوه ترکیبی (آموزش حضوری و مجازی) دارد، اما با توجه به وضعیت کنونی انجام چنین اقدامی امکان پذیر نخواهد بود.

خاکی صدیق تصریح کرد: در صورت اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی دانشگاه‌ها در سراسر کشور امکان برگزاری ترم آینده را به صورت ترکیبی دارند تا برخی از دانشجویان بتوانند در دانشگاه حضور یابند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان یادآوری کرد: در حال حاضر صلاح نمی‌دانیم که کلاس‌های دانشگاهی را به شیوه حضوری برگزار کنیم. اگر برای ترم آینده ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز حضور دانشجویان در دانشگاه را صادر نکند آموزش‌ها به صورت مجازی ارائه خواهد شد.

او درباره نحوه برگزاری دروس عملی در ترم جاری، گفت: به علت شرایط کرونایی موجود برگزاری تمام کلاس‌های عملی را در ترم جاری متوقف کرده و به ترم آینده موکول کردیم.