آخرین مهلت نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه آزاد

دانشجویان برای ثبت نام در نقل و انتقال دانشجویی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ می توانند تا فردا (دوشنبه، ۱۵ دی)  با مراجعه به  سامانه منادا درخواست مهمانی و نقل و انتقال خود را ثبت کنند.

نتایج نهایی پیش از آغاز ثبت‌نام نمیسال دوم سال تحصیلی و نتایج نقل و انتقالات دانشجویی از طریق سامانه منادا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

روند انجام امور در سامانه منادا به نحوی طراحی شده که نیازی به تردد دانشجو بین واحد‌های دانشگاهی مبدأ و مقصد جهت پیگیری درخواست نباشد.

شرایط عمومی ثبت نام در نقل و انتقال دانشجویی

- نداشتن منع ادامه تحصیل به دلیل شرایط آموزشی، انضباطی و نظام وظیفه

- دانشجوی متقاضی حداقل یک نیمسال در واحد مبدأ ثبت نام کرده باشد. ( به استثنای واجدین شرایط مهمانی یا انتقال از بدو پذیرش )

- انتقال صرفا برای پذیرفته شدگان با آزمون و با توجه به ضوابط امکان پذیر است.

- انتقال و مهمانی دانشجویان دوره های خودگردان فقط به واحد های مجری دوره های خودگردان امکان پذیر است.

- انتقال تنها در صورت وجود مقطع رشته / گرایش و سال قبولی در واحد مقصد امکان پذیر است.

 - انتقال در هر یک از مقاطع تحصیلی در نیمسال آخر تحصیل ممنوع است.

- در صورت داشتن مجوز مهمانی اخذ پایان نامه تنها با موافقت واحدهای مبدا و مقصد امکان پذیر است.

- انتقال و مهمانی در مقطع دکتری تخصصی به غیر از مواد ۲-۱ و ۲-۲ و ۱۰ و ۱۲ شیوه نامه ممنوع است.

- انتقال مجدد در هر مقطع تحصیلی به غیر از ماده ۱۲ شیوه نامه ممنوع است.

- انتقال و مهمانی از واحد الکترونیکی ( با توجه به غیرحضوری بودن ) به سایر واحدها ممنوع است.

- انتقال و مهمانی از واحدهای بین الملل تنها به واحدهای بین المللی امکان پذیر است.

- انتقال و مهمانی از واحدهای برون مرزی به سایر واحدهای دانشگاهی در داخل کشور ممنوع است.

- انتقال و مهمانی دانشجویان پژوهش محور ممنوع است.

- انتقال و مهمانی کارکنان و اعضای هیات علمی واحدهای دانشگاهی به محل خدمت ممنوع است.

درخواست نقل وانتقال دانشجویان اتباع غیر ایرانی از طریق واحد دانشگاهی مبدأ و اداره کل امور بین الملل و کمیسیون نقل وانتقال دانشجویی دانشگاه قابل بررسی است.

واحد‌های دانشگاهی مبدأ باید بدون مراجعه حضوری دانشجویان در اسرع وقت (قبل از شروع ثبت نام آموزشی) نسبت به بارگذاری و ارسال لیست دروس از طریق سامانه منادا اقدام کنند تا خللی در انتخاب واحد دانشجویان ایجاد نشود. همچنین واحد‌های دانشگاهی مقصد بلافاصله پس از نهایی شدن نمرات، لیست دروس گذرانده شده دانشجو را به واحد‌های دانشگاهی مبدأ ارسال کنند.

گفتنی است، بر اساس دستورالعمل نقل و انتقال دانشجویی، در صورتی که نمرات دروس نیمسال قبل نهایی نشده باشد، واحد‌های دانشگاهی مبدأ می‌توانند به استناد دروس اخذ شده در نیمسال گذشته با فرض گذراندن دروس، لیست دروس ارسال کنند. در این صورت واحد مقصد به‌صورت مشروط و با اخذ تعهد از دانشجو مبنی بر حذف دروس اخذ شده در صورت نگذراندن دروس پیش‌نیاز و هم نیاز از دانشجو ثبت‌نام به عمل آورند. واحد‌های مقصد بدون ارائه لیست دروس از سوی واحد مبدأ نمی‌توانند از دانشجو ثبت‌نام کنند.

واحد‌های دانشگاهی مبدأ و مقصد موظفند پیش از هرگونه اقدام، صحت مجوز دانشجو در سامانه منادا را بررسی و در صورت احراز شرایط و ضوابط شیوه‌نامه نقل و انتقال دانشجویی، در واحد دانشگاهی مبدأ نسبت به ثبت وضعیت میهمان به یا انتقال، در هنگام دریافت ریز نمرات نسبت به ثبت دروس و نمرات در مدیریت انتخاب واحد و در واحد دانشگاهی مقصد نسبت به ثبت پذیرش میهمان از یا انتقال در سامانه آموزشیار اقدام کنند.