ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی مقاوم برای محرومان

سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در آیین امضای تفاهم نامه همکاری کمیته امداد و بنیاد مستضعفان به منظور احداث ١٠ هزار واحد مسکونی مسکن محرومین در شهر‌ها و روستا‌های دارای جمعیت زیر ٢۵ هزار نفر اظهار کرد: وارد ماه بهمن شدیم که ماه امام و انقلاب است و این اتفاق امروز در راستای هدف انقلاب و امام رخ می‌دهد.

او با بیان اینکه توانمندسازی محرومان در دو بعد تامین مسکن و ایجاد شغل بسیار حایز اهمیت است، گفت: کمیته امداد سابقه درخشانی در زمینه ساخت مسکن دارد و بنیاد مستضعفان، دولت و مجلس نیز سابقه خوبی در ارائه وام‌ها و حمایت از مددجویان تبصره ١۴ و ١۶ دارند.

فتاح افزود: تفاهم نامه‌ای با سازمان بهزیستی منعقد شده است که با حمایت بنیاد مسکن ١۴ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر و خانواده‌های پر نوزاد ساخته شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ١٠ هزار واحد مسکونی برای معلولان احداث و تحویل داده شده است و ٣هزار مسکن نیز در حال ساخت است، ادامه داد: با این تفاهم نامه تمام خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر صاحب خانه می‌شوند.

او ادامه داد: سال آینده تفاهم ما بابهزیستی تمام می‌شود، اما ما آمادگی لازم برای تمدید و افزایش تعداد مسکن‌های ساخته شده را داریم.

فتاح با بیان اینکه برای مسکن محرومان کمک به رهن و اجاره داشته ایم و تاکنون، ٢٣٠ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است، گفت: چنین حمایتی لازم است، اما موقت خواهد بود.

 

فتاح بیان کرد: درحال حاضر تفاهم نامه‌ای در راستای احداث ١٠ هزار واحد مسکونی با کمیته امداد، منعقد می‌شود که به مدت دو سال انجام خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: خانه‌هایی که احداث می‌شود باید ضد زلزله و مقاوم باشند.

فتاح گفت: بنیاد متعهد شده است که به ازای هر واحد مسکونی ۵٠ میلیون تومان بلاعوض در نظر بگیرد و در مجموع ۵٠٠ میلیارد تومان برای این ١٠هزار واحد هزینه کند.

او با بیان اینکه آمادگی این را هم داریم که این مبلغ را در راستای تامین مصالحی چون سیمان هزینه کنیم اظهار کرد: بنیاد برای در اختیار گذاشتن زمین های خود به صورت رایگان، برای ساخت مسکن محرومان آمادگی دارد .

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در راستای بیماری کرونا نیز بودجه های تا تمام ظرفیت در اختیار کمیته امداد قرار دادیم.