به گزارش افکار نیوز ،مهدی نصیری با اعلام اینکه معمولا مسائل تحقیقاتی در اولویت دیگر زندگی مردم نیستند به مهر گفت: اکنون علاقه مردم تفریح است و ترجیح می دهند که به کاخ موزه هایی مانند سعدآباد و نیاوران که فضای تفریحی زیادی دارد بروند.

مدیر موزه آبگینه و سفالینه های ایران برگزاری نشست های تخصصی در موزه را یکی دیگر از علت های آشتی مردم با موزه ها دانست و گفت: ساعات کاری موزه ها مانند مراکز دولتی دیگر نیست چون نهادهای دولتی ساعت ۱۴ تعطیل می شوند اما موزه ها در ۶ ماه اول سال تا ساعت ۱۸ و یا ۱۶ فعالیت می کنند. روز دوشنبه نیز که وسط هفته است تعطیل می کنند چون بازدید کننده بسیار کمتری دارد.

وی ادامه داد: شاید این امکان وجود داشته باشد که بتوان ساعات کاری موزه ها را تغییر داد که با ساعت کاری ادارات همخوانی نداشته باشد اما این تنها راهکار برای جذب بازدیدکننده به موزه نیست.

وی به ارائه مثالی پرداخت و گفت: شهرداری برنامه نقاط شادی را در سطح شهر برگزار کرد که با استقبال زیادی مواجه شد و این نشان دهنده آن است که مردم تشنه شادی هستند و موزه ها این امکان را کمتر در اختیار آنها قرار می دهد. هر چند که جنس این دو فعالیت با یکدیگر بسیار متفاوت است اما می توان با تدارک دیدن برنامه های متنوع، جذابیت موزه ها را افزایش داد.