برنامه‌های مهم شرکت متروی تهران در دهه فجر

علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران اظهار کرد: در بهمن ماه و دهه فجر چند برنامه داریم که در تلاشیم تا انجام شوند. اولین برنامه ما رونمایی اولیه از قطار سه واگن ملی است که بخشی از پروژه قطارهای ملی است و در راستای قراردادی که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بسته شده انجام می شود و ۸۵ درصد از این قطار‌ها بومی و ساخت داخل است.

وی ادامه داد: برنامه دیگر رونمایی از سامانه استعلام الکترونیکی حریم است که در روز‌های آینده اتفاق خواهد افتاد. از ابتدای راه اندازی مترو اگر کسی ساخت و سازی در نزدیکی مترو می‌کرد استعلام گرفته می‌شد تا ببینند در حریم هستن یا نه و یا مشکلی وجود دارد یا خیر که این کار عمدتا به صورت حضوری انجام می‌شد و مشکلاتی داشت.

امام بیان کرد: با راه اندازی این سامانه در سایت شهرداری دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست. با این سامانه سرعت استعلام بیشتر خواهد شد و در راستای بحث دولت الکترونیک خواهد بود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: تا پایان بهمن ماه ورودی دوم ایستگاه‌های میدان صنعت و بسیج در خط ۷ را بهره برداری خواهیم کرد، ورودی‌های دوم خیلی موثر هستند، چون باعث استفاده بهتر و آسان‌تر از ایستگاه‌ها می شوند. همزمان با افتتاح ایستگاه‌های جدید با منابع مالی محدودی که داریم ایستگاه‌های قبلی را هم تکمیل می‌کنیم.

وی افزود: در روز‌های گذشته نیز ورودی دوم ایستگاه کمیل و ورودی سوم ایستگاه مهدیه را راه اندازی کردیم و در اختیار مردم قرار دادیم.

مدیرعامل شرکت متروی تهران اظهار کرد: بحث دیگری که در این ماه خواهیم داشت امضاء و مبادله قرارداد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن از شرکت واگن سازی تهران است که امیدواریم این قرارداد زودتر مبادله و کار شروع شود.

وی گفت:توسعه دو پست برق امیرکبیر و پست آزادگان در شبکه متروی تهران نیز در این ماه به بهره برداری خواهد رسید.