برخی‌ها به اسم خصوصی‌سازی ثروت ملی را به آتش کشیدند

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنج‌شنبه در نشست خبری پایان سفر به گیلان اظهار داشت: در جریان این سفر، مسائل استان را بررسی کردیم و مدیران استان نظرات خود را در جلسه شورای اداری استان مطرح کردند و از چند واحد تولیدی نیز بازدید کردیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه استان گیلان با وجود برخورداری از مواهب طبیعی بسیار اما با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند تصریح کرد: برخی واحدهای صنعتی و کارخانجات استان که سال‌های گذشته به بخش خصوصی واگذار شدند متاسفانه امروز دچار مشکلات اساسی هستند و یکی از آن‌ها کارخانه پوشش بود که وضعیت آن بسیار تاسف‌بار بود و فقط یک اسم از این کارخانه باقی مانده است.

رئیسی با بیان اینکه کارخانه مذکور با همت دست‌اندرکاران استان باید به وضعیت سابق و حتی بهتر از گذشته برگردد خاطرنشان کرد: زمینه این کار فراهم است و دستگاه‌ها و ماشین‌آلاتش آماده به‌کارگیری هستند و سوله‌هایی که باید راه‌اندازی شود و این کار نیاز به پیگیری جدی دارد و تیم قضایی نیز برای پیگیری مشکلات حقوقی آن تشکیل و در تهران هم پیگیر این مسئله خواهیم بود.

وی با اشاره به وضعیت آب، خاک و محیط زیست استان به‌ویژه تالاب انزلی ابراز داشت: تالاب انزلی یکی از ظرفیت‌های ارزشمند استان و منطقه محسوب می‌شود که باید حفظ شود و این نیاز دارد که زیرکمیته‌هایی ذیل کمیته مربوط به این تالاب ایجاد شود و از طریق بخش‌های مسئول مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس قوه قضاییه افزود: مسئولان بخش منابع طبیعی استان، آب و دیگر بخش‌های مرتبط با حوزه انفال، گزارشات خود را در جلسه انفال و محیط زیست مطرح کردند و بنده نیز از برخی گزارشات واقعاً متاسف شدم و مشکل پسماند نیز همچنان محیط زیست استان را تهدید می‌کند.

رئیسی با اشاره به ضرورت حفظ جنگل‌ها و مبارزه با قاچاق چوب خاطرنشان کرد: حفظ جنگل‌ها به‌عنوان یک گنجینه ارزشمند برای استان ضروری است و این منابع نباید از سوی افرادی سودجو، منفعت‌طلب و سوداگر تهدید شود لذا نیروهای مسئول در حفظ منابع طبیعی با جدیت از منابع حفاظت کند و اگر نیرو به اندازه کافی ندارند از نیروی بسیج و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک بگیرند.

وی به ضرورت برخورد جدی با متخلفانی که صنعت نساجی استان گیلان را به این روز رساندند تاکید کرد و اظهار داشت: این متخلفان ثروت ملی را به آتش کشیدند بنابراین باید با آنها برخورد شود و پیگیری‌های لازم صورت گیرد و مردم گیلان هم در جریان مسائل آن قرار گیرند.

رئیس قوه قضاییه از اضافه شدن چندین قاضی و نیروی کارمند به دادگستری استان خبر داد و ابراز داشت: هزار و 400 میلیارد ریال برای اضافه شدن این نیروها تصویب شد که باید به مرور زمان تخصیص یابد.

رئیسی در پایان گفت: از مردم گیلان صمیمانه تشکر و عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم در طول این سفر در تجمعات متشکل از مردم و خانواده‌های معزز شهدا شرکت کنم اما همکارانم از جمله معاون اول قوه قضائیه، دادستان کل کشور و دیگر مسئولان از صبح امروز که وارد استان گیلان شدیم، بازدیدهای مردمی داشتند و پای صحبت‌های ارباب‌ رجوع نشستند و نامه‌های بسیاری تحویل داده شد که مورد پیگیری قرار می‌گیرد.