نوسازی ۱۵ هزار تاکسی فرسوده سال آینده

سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به برنامه مدیریت شهری پایتخت برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: شهرداری برای تقویت بودجه خود و همچنین بودجه دولت در حوزه حمل و نقل عمومی  اقداماتی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اتوبوس اختصاص یافته است، افزود: همچنین درصدی به عنوان بلیت در نظر گرفته شده که از سوی دولت داده می‌شود و پیشنهاد داده‌ایم که برای مترو، اتوبوسرانی و تاکسی اعتباراتی در نظر گرفته شود.

هاشمی با اشاره به تاکسی‌های فرسوده و نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: ۴۰ هزار تاکسی فرسوده داریم و از سه محل کار نوسازی آن‌ها را شروع کرده‌ایم که در این بستر ۱۰ هزار خودرو در راه نوسازی قرار گرفته‌اند و می‌توانیم برای این کار ۹۰۰ میلیارد تومان وام به رانندگان بدهیم.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: طبق توافق با ایران‌خودرو هماهنگ کردیم که به رانندگان تاکسی وام داده شود، در حال حاضر نیز قیمت تاکسی ۱۲۰ میلیون تومان است و رانندگان تاکسی باید از خود مبلغی را بپردازند، البته  تاکسی آن‌ها هم خود دارای قیمتی است.

وی با اشاره به نوسازی تاکسی‌های فرسوده بیان کرد: ما از دو محل دیگر تأمین اعتبار کردیم و ۱۵ هزار تاکسی فرسوده سال آینده نوسازی می‌شود و امسال در بودجه دولت و شهرداری ۳ هزار دستگاه را نوسازی کردیم و امیدواریم به نوسازی ۵ هزار دستگاه برسیم.