سفر نوروزی به قیمت جان هموطنانمان تمام می شود

کانون‌های ویروس انگلیسی در اهواز، قزوین ، تهران و البرز شناسایی‌شده و محدود هستند، بااین‌حال جرقه مسافرت، می‌تواند ویروس را شعله‌ور کند. معاون وزیر بهداشت با اشاره به افزایش پنج برابری آمار بستری بیماران مبتلابه کرونا در بخش‌هایی از استان خوزستان در مقایسه با چند هفته گذشته،‌ درباره تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های این استان هشدار داده است. قاسم جان بابایی از افزایش روند بستری بیماران در جنوب غرب خوزستان و در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان خبر داده و گفته، با توجه به محدود بودن ظرفیت بیمارستان‌های محلی، در صورت ادامه این روند این استان با مشکلاتی در بستری بیماران مواجه خواهد شد.مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا هم ضمن هشدار درباره موج جدید کرونا در کشور و این‌که به دلیل شیوع ویروس جدید با مرگ‌ومیر و تعداد زیاد بیماران بدحال و افزایش آمار بستری همراه هستیم، به افزایش قدرت سرایت ویروس جهش‌یافته اشاره‌کرده و توضیح داده: «وقتی تعداد بیماران افزایش یابد، تبعات تعداد بیماران بدحال و نوع شدید بیماری و کشندگی هم بیشتر می‌شود.»محرز در گفت‌وگو با ما هم می‌گوید: «تحت هیچ شرایطی نباید در ایام عید زمینه و مقدمات سفر شهروندان را فراهم کرد. سفر در وضعیتی که گونه جهش‌یافته انگلیسی هم سر برداشته و در کل کشور چرخیده، به قیمت جان هموطنانمان تمام می‌شود. 
سوای این موضوع باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی کرد که مردم تصور نکنند با آغاز واکسیناسیون کار تمام‌شده. هنوز اتفاقی نیفتاده، تازه در حال تزریق واکسن به کادر درمان هستیم و زمان زیادی تا ایمن شدن ۶۰ تا ۷۰ درصد جامعه مانده و بازهم تکرار می‌کنم که رفتن به سفر در این شرایط، قوز بالای قوز است و برایمان گران تمام خواهد شد.»
 وزیر بهداشت هم‌بارها گفته، سفرهای جدید به معنای ابتلای جدید است، اما معلوم نیست چگونه در شرایطی که سعید نمکی، یکی از سخت‌ترین ایام مدیریت ما در مبارزه با ویروس کووید ۱۹ را این روزها عنوان کرده، از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا برای انجام سفرهای مردم در عید زمینه‌سازی صورت گرفته است.