شیوع ویروس انگلیسی در 13 ایالت آلمان

 اخبار کرونا در آلمان از افزایش نارضایتی شهروندان آلمانی از مدیریت بحران دولت و نگرانی مقام های بهداشتی درباره شیوع ویروس ‌های جهش یافته به ویژه ویروس انگلیسی در این کشور خبر می‌دهد.

 در آستانه دیدار دولت آلمان و مقامات ایالتی در این کشور برای تصمیم گیری درباره تداوم و یا کاهش محدودیت‌ها در آلمان خبرها از تصمیمات دولت برای تمدید قرنطینه سراسری خبر می‌دهد.

به گفته مقامات بهداشتی آلمان، تا به حال 3 نوع از ویروس‌های جهش یافته کرونا به آلمان رسیده است.

"لوتار ویلر"، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان تاکید کرد که این ویروس‌ها هنوز بر اوضاع مسلط نشده‌اند؛ اما به دلیل تعداد بالای مبتلایان و مرگ‌های کرونایی هیچ دلیلی برای کاهش هشدارها وجود ندارد بلکه عکس این مسئله صدق می‌کند.

 این مقام بهداشتی در آلمان تاکید کرد که به طور کلی این ویروس خطرناک‌تر شده است، ویروس جهش یافته انگلیسی هم نه تنها خطرناک‌تر است، بلکه منجر به دوره‌های شدیدتر این بیماری می‌شود.

وی تاکید کرد: این ویروس هنوز خسته نشده بلکه همچنان افزایش می‌یابد. وی پیش بینی کرد که جهش‌های بیشتری از این ویروس شکل گیرد.

ویلر با تاکید بر اینکه شرایط هنوز تحت کنترل در نیامده است از شهروندان رعایت فاصله گذاری و قواعد کرونایی را درخواست کرد.

وی همچنین به اوضاع وخیم کرونایی در پرتغال اشاره کرد که حدود 60 درصد مبتلایان جدید آن به ویروس انگلیسی آلوده می‌شوند و همچنین دانمارک که 30 درصد مبتلایان با این ویروس جهش یافته مبتلا شده‌اند.

 ویلر باز شدن مدارس و مهد کودک‌ها در آلمان را تنها با طرح‌های حمایتی آشکار امکان پذیر دانست.

شیوع ویروس انگلیسی در 13 ایالت آلمان

بر اساس اطلاعات مقامات بهداشتی در آلمان، ویروس جهش یافته انگلیسی در 13 ایالت از 16 ایالت آلمان دیده شده و در مجموع حدود 6 درصد کل مبتلایان در این کشور به این ویروس آلوده می‌شوند.

 "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم اعلام کرده که کشورش در مسیر خروج از بحران کرونا قرار دارد. وی تاکید کرد که ما مصمم و البته محتاط به این مسیر ادامه می‌دهیم.

مرکل : در دوران سخت بحران کرونا قرار داریم

صدر اعظم آلمان هم اخیرا در مصاحبه‌ای با آ ار دی آلمان درباره امیدواری‌های غلط هشدار داده و با اشاره به اینکه نور کمی در پایان تونل دیده می‌شود گفت: در دوران دشوار و سخت بحران کرونا قرار داریم.

افزایش نارضایتی شهروندان از مدیریت بحرن کرونای دولت

نتایج جدیدترین نظر سنجی هم نشان می‌دهد که میزان نارضایتی از مدیریت بحران دولت آلمان در دوران کرونا افزایش پیدا کرده است.

در نظر سنجی جدیدی که انستیتو یوگو به سفارش خبرگزاری آلمان انجام داده است، تنها 50 درصد شهروندان آلمانی مدیریت بحران دولت را بیشتر مثبت ارزیابی کردند. در ماه اکتبر تعداد این افراد 57 درصد بود و در موج اول کرونا در ماه آوریل 67 درصد شهروندان این دیدگاه را داشتتند.

بر اساس این نظر سنجی، در حال حاضر 19 درصد شهروندان بسیار ناراضی و 26 درصد بیشتر ناراضی از سیاست‌های دولت در حل این بحران هستند و 5 درصد هم هیچ اطلاعی در این باره ندارند.

مرگ 3 نفر در کلن آلمان بعد از واکسیناسیون

دادستانی عمومی کلن آلمان هم مرگ برخی افراد بعد از واکسیناسیون کرونا را در دست بررسی قرار می‌دهد. کالبدشکافی جسد این افراد برای یافتن علت مرگ در دستور کار قرار گرفته است.

در شهر کلن آلمان سه مورد مرگ بعد از واکسیناسیون علیه کرونا اعلام شده است. تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

انستیو رابرت کخ آلمان هم روز گذشته از مرگ 855 مورد جدید در اثر ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 2276371 نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و 61661 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.