اروپا خود را برای رویارویی با ویروس کرونای انگلیسی آماده می‌کند

 روزنامه اتریشی "استاندارد" در مطلبی نوشت: میزان وحشتناک افزایش آمار مبتلایان ، درخواست های کمک ناامیدانه و قرنطینه های سریع خبرهای این روزهای رسانه های کشورهای اروپایی است.

گسترش نوع جهش یافته جدید ویروس کرونا موسوم به ویروس انگلیسی مجددا بسیاری کشورهای دنیا از جمله اروپا را تحت فشار جدیدی قرار داده است.

نویسنده در ادامه به اوضاع وخیم کرونایی در مبدا شیوع این ویروس جهش یافته یعنی انگلیس پرداخته و از اوضاع وخیم بخصوص در لندن و بیمارستان های پایتخت انگلیس خبر داده و نوشت: شرایط سخت تر از دوران اولین موج کرونا در ماه آوریل است.

انگلیسی ها تلاش می کنند نوع جدید ویروس کرونا را با واکسیناسیون سریع تر مهار کنند. شیوع این ویروس در ایرلند هم منجر به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان شده است.

با توجه به شیوع این ویروس جدید اقدامات احتیاطی گسترده‌ای در بسیاری کشورهای اروپایی در دستورکار قرار گرفته است.

دولت آلمان تشدید محدودیت ها در این کشور را با ابراز نگرانی درباره شیوع ویروس انگلیسی استدلال می کند و دولت دانمارک هم واکنش مشابهی را به این مسئله نشان داده است.

در ادامه این مطلب آمده است: آمار ابتلا و آلودگی به این ویروس در کشورهای اروپایی در حال حاضر پایین است، اما با توجه به قدرت سرایت بالای آن به زودی این روند سرعت خواهد گرفت.

این دقیقا نگرانی بسیاری کشورهای اروپایی است که هنوز میزان سرایت این ویروس جدید در کشورهای آن ها کاملا مشخص نیست. نوع جدید ویروس کرونا می تواند هفته های طولانی به صورت راکد مانده و سپس حالت انفجاری به خود بگیرد.

وضعیت ایرلند نشان می دهد اینکه منتظر بمانیم موارد آلودگی به این ویروس مشاهده شود و سپس اقداماتی برای مهار آن شکل گیرد دیگر خیلی دیر است.

اخیرا در هلند یک جمعیت حدودا 30 نفره در یک مدرسه به این ویروس جدید آلوده شده‌اند.

دولت آلمان هم تشخیص سریع تر ویروس جهش یافته انگلیسی برای مقابله بهتر با آن را در دستورکار قرار می دهد.

دولت فدرال آلمان می خواهد 200 میلیون یورو برای مبارزه با ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی سرمایه گذاری کند. به این ترتیب آزمایشگاه ها در آینده باید به صورت هدفمندتر و بهتر به دنبال نمونه های این ویروس بگردند.

بر اساس طرح وزارت بهداشت آلمان باید این مسئله مورد ارزیابی قرار گیرد که آیا موارد آلودگی به ویروس های کرونا از نوع جهش یافته انگلیسی و یا آفریقای جنوبی هستند.

این روزها بسیاری کشورهای اروپایی آمار بالایی از مبتلایان و مرگ های کرونایی را تجربه کرده و رکوردهای جدیدی را ثبت می کنند.

رسانه ها هم هر روز از شیوع ویروس جدید انگلیسی در کشورهای اروپایی خبر داده و این مسئله مقام های اروپایی را نگران کرده است.