۵۰ هزار دانش آموز آلمانی در قرنطینه

 انجمن معلمان در آلمان با توجه به باز بودن مدارس در شرایط فعلی کرونایی پیش بینی کردند که شمار دانش آموزان در قرنطینه در 3 ماهه آینده حداقل سه برابر شود. بر این اساس این مسئله می تواند عواقبی برای روند مهار کرونا در این کشور داشته باشد.

بر اساس گزارش منتشر شده در این باره پس از آغاز سال تحصیلی جدید تا به حال حدود 50 هزار دانش آموز در قرنطینه قرار گرفته‌اند.

نشریه بیلد آلمان این گزارش را با استناد به بررسی وزارتخانه های مسئول در ایالات آلمان منتشر کرده است.

"آنا کارلیچک"، از وزرای منطقه ای آموزش و پرورش در آلمان در این باره به نشریه بیلد آلمان گفته است: این آمارها نشان می دهد که ما همچون سابق در وسط این بحران قرار دهیم و این در حال حاضر به شروع کار مدارس هم مربوط می شود.

 "هاینز پیتر میدینگر"، رئیس انجمن معلمان آلمان هم نسبت به افزایش روزافزون آمار مبتلایان به کرونا در مدارس هشدار داده است.

وی در گفتگو با نشریه بیلد آلمان اظهار داشت: آمار فعلی حدود 50 هزار دانش آموز که در حال حاضر در قرنطینه قرار گرفته اند در 3 ماه آینده همچنان بیشتر شده و به بیش از سه برابر و احتمالا حتی چهار برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

میدینگر در بخش دیگری از گفتگو با این رسانه آلمانی تاکید کرد که در این صورت روند کنترل شیوع کرونا و مهار آن همواره دشوارتر می شود.

اخیرا آمار مبتلایان به کرونا در آلمان مانند دیگر کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری داشته و بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 283706 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 9530 نفر هم در اثر ابتلا به این این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.