توصیه‌هایی برای درمان طبیعی سر درد

هرچه اطلاعات بیشتری درباره سر درد و تأثیرش بر خود داشته باشید، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به درستی آن را درمان کنید.

سردرد های میگرنی، خوشه‌ای، ثانویه و سینوسی از انواع سردرد‌ها هستند، اما شایع‌ترین نوع آن سردرد تنشی است که در نتیجه ترس شدید ایجاد می‌شود و افراد برای کاهش درد آن به دارو‌ها متوسل می‌شوند. روش‌های درمانی طبیعی و موثری وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند از شر علائم سردرد خلاص شوید.

وب سایت «هلث لاین» مجموعه‌ای از دارو‌های طبیعی موثر را برای از بین بردن سردرد به طور طبیعی منتشر کرد:

آب آشامیدنی
کمبود مایعات در بدن می‌تواند منجر به سردرد شود. مطالعات نشان داده است که کم آبی مزمن دلیل اصلی سردرد تنشی و میگرنی است و همچنین ثابت شده که نوشیدن آب علائم سردرد را در اکثر افرادی که بدن آن‌ها کم آب است، طی ۳۰ دقیقه تا ۳ ساعت تسکین می‌دهد.

آب

منیزیم
این ماده معدنی برای فعالیت‌های بی شمار بدن از جمله کنترل قند خون و انتقال عصب مهم و ضروری است و همچنین ثابت شده که منیزیم یک درمان ایمن و موثر برای سردرد است، زیرا شواهد نشان می‌دهد که کمبود منیزیم در افرادی که از سر درد میگرن رنج می‌برند در مقایسه با دیگران که چنین بیماری ندارند، بیشتر است. مصرف روزانه ۶۰۰ میلی لیتر سیترات منیزیم از طریق دهان می‌تواند به کاهش دفعات و شدت سردرد‌های میگرنی کمک کند.

خواب کافی
کمبود خواب از چند جهت می‌تواند برای سلامتی مضر باشد و ممکن است در برخی افراد سردرد ایجاد کند. یک مطالعه فراوانی و شدت سردرد در کسانی که کمتر از ۶ ساعت در شب می‌خوابند و کسانی که بیشتر می‌خوابند را مقایسه و اعلام کرد کسانی که بیشتر می‌خوابند، کمتر دچار سردرد می‌شوند، اما کسانی که خواب کافی ندارند، از سردرد‌های مکرر و شدید رنج می‌برند. همچنین مشخص شده است که خواب زیاد و بیش از حد منجر به سردرد می‌شود. بنا بر این خواب و استراحت کافی و به اندازه برای افرادی که به دنبال پیشگیری طبیعی از سردرد هستند، مهم است.

روغن‌های معطر
روغن‌های معطر حاوی فواید درمانی بسیاری هستند و اغلب در بعضی مناطق به صورت موضعی استفاده می‌شوند، بنابراین روغن‌های معطر نعناع و اسطوخودوس مخصوصاً هنگام ابتلا به سردرد بسیار مفید هستند، زیرا ثابت شده است که استفاده از روغن نعناع در شقیقه علائم سردرد تنشی را کاهش می‌دهد. روغن اسطوخودوس در هنگام استنشاق و استفاده روی لب فوقانی در کاهش درد میگرن و علائم مرتبط با آن بسیار موثر است.

روغن

ویتامین ب کمپلکس

ویتامین‌های گروه B گروهی از ریز مغذی‌های محلول در آب هستند که بسیاری از نقش‌های مهم را در بدن بازی می‌کند، زیرا چندین مطالعه نشان داده است که مکمل ویتامین B با ریبوفلاوین، فولات، B۱۲ و B۶ می‌تواند علائم سردرد را کاهش دهد.

چای یا قهوه دارای کافئین 
مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار هنگام سر درد مانند چای یا قهوه، ممکن است احساس راحتی ایجاد کند، زیرا کافئین باعث بهبود خلق و خو، افزایش هوشیاری و انقباض رگ‌های خونی می‌شود، همه این موارد می‌توانند تأثیر مثبتی بر علائم سردرد داشته باشند. همچنین دارو‌های رایج که برای درمان سردرد استفاده می‌شوند، مانند ایبوپروفن و استامینوفن نیز می‌توانند اثر بخش باشند.