تغییر در سازمان های شهرداری تهران/ از انضباط بخشی تا ادغام سازمان ها

لایحه اساسنامه 19 سازمان شهرداری تهران امروز در صحن شورای شهر بررسی و اعضای شورا نظراتشان را مطرح کردند.

سیدحسن رسولی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در بررسی لایحه اساسنامه 19 سازمان شهرداری تهران اظهار داشت: بر اساس لایحه شهردار آیین نامه مالی و معاملاتی سال 89  سازمان‌ها  تغییراتی پیدا می‌کند و تائیدیه وزیر کشور را پیشاپیش درباره اساسنامه تیپ مصوب برای همه سازمان‌ها گرفته ایم.

وی افزود: این تغییرات شامل سازمان املاک و مستغلات، آتش نشانی و خدمات ایمنی، بوستان‌ها و فضای سبز، بهشت زهرا، پایانه‌های مسافری و پارک سوارها، پیشگیری و مدیریت بحران، حمل و نقل و ترافیک، مشارکت‌های مردمی، زیباسازی، سازمان عمران مناطق، فناوری اطلاعات، مدیریت پسماند، میوه و تره بار، نظارت بر تاکسیرانی ، مشاور فنی مهندسی شهر تهران، مهندسی و عمران شهر تهران، نوسازی شهر تهران، ورزش است.

وی با بیان اینکه در این لایحه قرار است برای این 19 سازمان پس از سال‌ها در جهت انضباط بخشی اقدام شود، گفت: در حوزه حمل و نقل توافق براین شد وظیفه حمل و نقل بار به سازمان پایانه‌ها واگذار شودو سازمان عمران مناطق با سازمان فنی مهندسی ادغام شود.

رسولی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مأموریت شهرداری تهران حوزه حمل و نقل و ترافیک است ولی به لحاظ مرجع تصمیم‌گیری دچار تعدد هستیم، گفت: از طرفی شهردار وظایف خود را از طرف معاونش دنبال می‌کند و از طرف دیگر در این حوزه سازمانی داریم که دارای ارکان خاص بوده و این دوگانگی مشکل‌ساز است.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره 3 جهت تسریع در تصمیم‌گیری و جلوگیری از موازی کاری و حذف بروکراسی در حوزه حمل و نقل و ترافیک، معاونت حمل و نقل و ترافیک  با سازمان حمل  و نقل ادغام و عنوان پست سازمان به نام معاون شهرداری و رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک تغییر می‌یابد.

وی گفت: در مراحل ادغام سطوح سازمانی کاهش نمی‌یابد. شهرداری موظف است با حفظ مراتب سازمانی وظایف را به صورتی تنظیم کند که همه سازمان‌های فعلی حمل و نقل و ترافیک همچون گذشته در سلسله مراتب مدیریت واحد زیر نظر معاونت حمل و نقل و ترافیک باشد.