حاشیه‌های رویداد 1400 در تهران/ حناچی گزارش شفاف ارائه نمی‌کند

 حجت نظری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در تذکری به حناچی درباره رویداد تهران 1400 ، اظهار داشت:‌علیرغم تأکید شورای شهر مبنی بر ضرورت مشارکت تمام ارکان و معاونت‌های شهرداری تهران عمده اقدامات مربوط به رویداد تهران 1400 از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و آن هم فقط در بیلبوردها و تبلیغات شهری نمود پیدا کرده است.

وی افزود: چرا لایحه مربوطه توسط شهردار تهران مجددا به شورا ارائه نشده است همچنین هزینه‌کرد درباره این رویداد مشخص نیست به چه صورت بوده و تاکنون گزارش شفاف از آن به مردم و نمایندگان شورا داده نشده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد:‌حناچی باید گزارشی از اعتبارات و برنامه‌های اجرایی این رویداد را به شورا ارائه کند تا مشخص شود که نقش مختلف معاونت‌های شهرداری در این امر چه بوده و با اجرای این رویداد قرار است چه مشکلی از پایتخت‌نشینان برطرف شود.

نظری تصریح کرد: اگر قرار است در حوزه فرهنگی با تأکید بر نشاط  اجتماعی فعالیت صورت گیرد آیا نیاز به مصوبه شورای شهر نبوده است به نظرم بهتر بود برای ماندگاری رویداد تهران 1400 پروژه‌هایی مناسب تعریف شود به بهره‌برداری برسد وگرنه برچسب و طرح روی بیلبوردها نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: رویداد تهران 1400 بنا است به مناسبت ورود به قرن جدید در تهران اجرا شود که طبق مصوبه سال 96 شهرداری ملزم به ارائه لایحه در این زمینه بوده است که البته لایحه‌ای با تأخیر و به شکل ناقص به شورا آمد و به دلیل ابهامات و مشکلاتی که داشت تأیید نشد و در آذر سال 98 آخرین ایرادات به این لایحه وارد شد و پس از رفع ابهامات قرار شد به شورا ارسال شود ولی هنوز اقدامی صورت نگرفته است.