با شیوه فعلی ارزیابی و برگزاری کنکور موافق نیستیم

عباس سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره اهمیت و تأثیری که کنکور و روند آموزش دانش‌آموزان دارد، اظهار کرد: آموزش و پرورش بار‌ها به این موضوع تاکید داشته است که باید موضوع کنکور کمرنگ شود ضمن اینکه نباید دانش‌آموزان را از دوره ابتدایی وارد این مقوله کنیم.

او ادامه داد: با توجه آموزه‌های به سند تحول بنیادین، باید تربیت تمام ساحتی را مورد توجه قرار دادیم که این موضوع با تاکید صرف بر کنکور مغایرت دارد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شیوه بر گزاری کنکور سراسری در شرایط کنونی درست نیست،  تصریح کرد: اینکه آموخته‌های داوطلبان در یک جلسه ۳-۴ ساعته آزمون آن هم به طور فشرده تعیین شود ملاک درستی برای تعیین سرنوشت و آینده آن‌ها نخواهد بود.

سلطانیان اضافه کرد: بر این اساس معتقدیم که باید روش برگزاری کنکور تغییر کند و صرفا مبتنی بر سوالات تستی نباشد چرا که این موضوع بر میزان یادگیری مفهومی دانش آموزان تاثیرگذار است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: علاوه بر این موضوع برگزاری کنکور سراسری با اصل گزینش شغل آینده داوطلبان سنخیتی ندارد و باید برای این موضوع هم تمهیداتی اندیشیده شود.