ثبت نام مدارس تیزهوشان و استعدادهای درخشان در سال 1400+جزئیات

جزئیات ثبت نام مدارس تیزهوشان و استعدادهای درخشان در سال 1400 را مورد بررسی قرار دادیم. هر ساله مرکز سنجش و پذیرش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام ، شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان و شرایط ورود به مدارس تیزهوشان را به اطلاع متقاضیان می رساند . دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1400 - 1401​ می توانند با توجه به اطلاعات مندرج در مدارک ثبت نام خود اقدام به تکمیل فرم مربوطه در سایت استعداد های درخشان نمایند .

مدارس تیزهوشان به تایید نهاد ریاست جمهوری زیر نظر سازمان استعداد های درخشان فعالیت می کنند . این مدارس به دلیل سطح بالای آموزشی و همچنین داشتن امکانات رفاهی ، سال هاست که مورد توجه دانش آموزان و والدین آن ها هستند .

اگر شما داوطلب آزمون مدارس تیزهوشان هستید ، باید از زمان ثبت نام در این آزمون اطلاع کافی داشته باشید و به دور از استرس جا ماندن از زمان ثبت نام ، بتوانید به موقع فرم شرکت در این آزمون را پر کنید ؛ به همین دلیل در ادامه به شرح جزئیات زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 - 1401 پرداخته شده است . 

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

دانش آموزان متقاضی آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس تیزهوشان ، باید بلافاصله پس از اعلام زمان ثبت نام با داشتن مدارک لازم ، ثبت نام خود را انجام داده و پس از پرداخت هزینه رسید نهایی را دریافت کنند . 

آزمون تیزهوشان هر ساله برای ورود متقاضیان به دوره متوسطه اول و متوسطه دوم توسطه مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان برگزار می شود . مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان برای اطلاع متقاضیان از شرایط شرکت در آزمون و شرایط ورود به مدارس تیزهوشان اقدام به انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان می نماید .

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ باید در بازه زمانی مشخص شده به سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 - 1401​ مراجعه نموده و با توجه به مندرجات دفترچه ثبت نام اقدام به تکمیل فرم مربوطه نمایند . در ادامه به شرح ضوابط و شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ و همچنین پذیرش در آزمون ورودی پایه هفتم و پایه دهم می پردازیم .

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 - 1401​

شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 - 1401​ به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شود . از جمله شرایط عمومی ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان داشتن تابعیت ایرانی است که البته دانش آموزان غیر ایرانی نیز با شرایط خاص امکان ثبت نام و شرکت در هر یک از آزمون های ورودی دوره متوسطه اول و دوم را دارند . شرایط اختصاصی آزمون تیزهوشان ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ برای هر یک از پایه هفتم و پایه دهم به صورت متفاوت بوده که در ادامه به صورت مجزا به شرح آن ها پرداخته شده است :

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 - 1401​

شرایط شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان پایه هفتم کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس سال پنجم و ششم ابتدایی می باشد . همچنین دانش آموزانی که فقط در یک درس مقیاس خوب و در باقی دروس پایه پنجم و ششم نمره خیلی خوب دارند نیز می توانند در این سنجش شرکت کنند . لازم به ذکر است که متقاضیان تحصیل در پایه هفتم این مدارس می بایست در آزمون سنجش هوش ثبت نام و شرکت نمایند.

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401​

از جمله شرایط ورود به مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه نهم است . طبق مندرجات دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 - 1401​ دانش آموزان جهت ثبت نام و شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم باید معدل حداقل 19 در پایه هشتم را کسب نمایند . لازم به ذکر است که داوطلبان مشغول به تحصیل در پایه نهم مدارس تیزهوشان نیز نیازی به شرکت در این آزمون ندارند و صرفا باید حداقل معدل کل 16 در خرداد ماه کسب کنند .

***پذیرش دانش آموزان در پایه هفتم مدارس تیزهوشان صرفا بر اساس نتیجه  سنجش آزمون ورودی سنجش هوش خواهد بود .

***دانش آموزان باید توجه داشته باشند که اولویت بندی مدارس تیزهوشان دوره اول متوسطه مورد نظر خود را در زمان ثبت نام بر اساس محل سکونت خود در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ و عنایت به منطقه ( ناحیه آموزش پرورش محل استقرار مدارس سمپاد ) انتخاب نمایند.

***دانش آموزانی که در محل سکونتشان چندین مدرسه سمپاد وجود دارد تنها قادر به انتخاب حداکثر 3 مدرسه از بین آن ها می باشند که می بایست به ترتیب اولویت در فرم ثبت نام خود وارد نمایند .