لزوم تسریع در تولید انبوه واکسن‌های کرونا/ دولت حمایت‌های لازم را در نظر بگیرد

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در  مجلس شورای اسلامی درباره تأخیر زیاد در واکسیناسیون عمومی اظهار داشت: 6 ماه فاصله زیادی است که واکسن کرونای تولیدی به مرحله انبوه برسد و این مدت زمان قابل پذیرش نیست؛ چراکه ممکن است از دیگر کشورها عقب افتاده و آسیب ببینیم، لذا دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا بایستی تمهیدات و اعتبارات لازم را برای تسریع در انبوه‌سازی واکسن ایرانی ضدکرونا در نظر بگیرند.

وی افزود: برای مردم به هیچ و جه قابل پذیرش نیست که تولید واکسن ضد کرونا در کشورمان کند باشد و سرعت شیوع ویروس کرونا به ویژه نوع جهش یافته انگلیسی آن تند باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: وقتی دانشمندان و متخصصان کشورمان توانسته‌اند در علم و دانش به مرحله تولید واکسن مقابله با کرونا برسند، یعنی این که توانایی علمی بالایی داریم و توانسته‌ایم مرحله اول را به خوبی بگذارنیم ولی باید پشتیبانی بیشتری از تولید انبوه واکسن کرونا صورت گیرد.

میرتاج ‌الدینی افزود: وقتی گام‌های اولیه تولید واکسن کرونا مثبت بوده است باید گام‌های تولید انبوه واکسن هم سریعا برداشته شود. انتظار از ستاد ملی مقابله با کرونا حمایت و پشتیبانی از این موضوع است. همچنین واردات واکسن کرونا هم از سوی دولت باید سریع‌تر صورت گیرد.