مقصر قرمز شدن وضعیت کشور در موج چهارم کرونا کیست؟

شهرهای قرمز کرونایی در کشورمان حالا وضعیت متفاوت تری به خود گرفته و طبق آمار حدود 250 شهر قرمز هستند.

بقیه شهرها نیز وضعیت نارنجی داشته و در نزدیکی به وضعیت خطرناک کرونا به سر می برند.

پیش از نوروز ۱۴۰۰ بسیاری از رسانه ها و کارشناسان تاکید کردند که در ایام عید که با تعطیلات 14 روزه همراه است می توان کرونا را تا حدود زیادی کنترل کرد به شرط آنکه مردم از دید و بازدیدهای نوروزی و سفرها پرهیز کنند.

بسیاری فریاد زدند که نباید جاده ها باز باشد تا مردم به سفر نرفته و کرونا را جدی تر بگیرند اما متاسفانه بر اساس تصمیمات مسئولان مربوطه همین موضوع باعث رشد کرونا و جهش آن در کشور شد.

جالب تر آنکه وزیر بهداشت نیز قبل از نوروز اعلام کرد که نظر ما بر ممنوعیت سفرهاست اما کسی حرف ما را گوش نمی‌کند.

پس از نوروز 1400 نیز وزیر بهداشت با ناراحتی فراوان گفت که برخی می‌خواهند مرگ‌ مردم را ابزار سیاسی و جبران ورشکستگی ‌خود کنند.

حریرچی معاون وزیر بهداشت نیز اعلام کرد که «برخی در ستاد کرونا مانع شدند که از فرصت نوروز استفاده کنیم و شعله‌ باقیمانده کرونا را خاموش کنیم»!

نکته جالب تر در این ماجرا این است که به جز سفرهای نوروزی ماجرای صف های مرغ نیز به گفته وزیر بهداشت تاثیر بسزایی در گسترش ویروس کرونا در ایران داشت.

اما سوال اینجاست چه کسانی مقصر اصلی قرمز شدن وضعیت کشور هستند؟ انگشت اشاره را باید به سمت کسانی گرفت که برنامه اقتصادی مدونی برای معیشت مردم نداشتند و حتی می بینیم که کمبود برخی اقلام غذایی در بازار مانند مرغ کار را به صف کشیدن رسانده است.

مدیریت بی تدبیرانه اقتصادی دولت از سویی و سخن گفتن از اینکه مردم به خاطر کرونا خسته شده اند و باید به سفر بروند باعث به وجود آمدن این وضعیت کرونایی شده است.

اما بر خلاف نظر مسئولان وزارت بهداشت، رئیس جمهور محترم در سخنان خود عامل اصلی وضعیت قرمز کرونا را ورود کرونای انگلیسی از سمت عراق می داند!

آقای روحانی برای سخنان خود باید استدلال داشته باشد و جواب این پرسش را بدهد که اگر سفرها انجام نمی گرفت و مردم در صف های طولانی مرغ نمی ماندند آیا اینچنین با کرونا مواجه بودیم؟

موج چهارم کرونا امروز باعث شده به وضعیت معیشتی مردم دوباره ضربه وارد شود زیرا باید محدودیت هایی را اعمال کنند که این محدودیت ها می توانست در ایام نوروز 1400 رعایت شود.

اینکه حریرچی نامی از مقصر اصلی این ماجرا نمی برد باعث نمی شود مردم ندانند مقصر کیست بلکه دیگر تک تک آحاد مختلف مردم مقصر اصلی وضعیت بد معیشتی و وضعیت قرمز امروز کرونا را می شناسند.

علت شل و سفت کردن تصمیمات ستاد کرونا در آستانه انتخابات چیست؟

  علی زنجانی حسنلوئی از نمایندگان مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور گفته که علت شل و سفت کردن تصمیمات ستاد کرونا در آستانه انتخابات چیست، افزود: در حالی که مناسبات مذهبی و نمازجمعه را مشکلی برای کرونا می‌دانید اما مسافرت به کیش، شمال و ترکیه را آزاد می گذارید؛ مردم از من سوال می‌کنند چه شخصی مسئول کشته‌های کرونا است مگر ستاد کرونا مدیر ندارد، رئیس جمهور چه کاره است؟ شما ماه‌ها است از اتاق شیشه‌ای خود بیرون نیامدید که شرایط را درک کنید.

وی ادامه داد: آیا دولت در آستانه ماه مبارک رمضان از صف‌های طولانی در روزهای باقی مانده به نوروز عبرت گرفته است؟ آیا مردم با زبان روزه برای تامین کالاهای اساسی باز در صف خواهند ایستاد؟

زنجانی خطاب به رئیس جمهور، یادآور شد: در یکی از سخنرانی های سال گذشته اعلام کردید که عملکرد دولت ما بی سابقه است و وضعیت زندگی ایران را با مردم سوئیس مقایسه کردید؛ شما واقعا چشم بسته غیب گفتید در کشور سوئیس کی قیمت دلار در دوره 8 ساله 654 درصد افزایش داشته است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس یازدهم افزود: آقای رئیس جمهور تاکنون شنیده اید که مردم از نانوانی‌ها نان نسیه می‌خرند و بدهی خود را آخر ماه از پول یارانه پرداخت می‌کنند؛ همان یارانه‌ای که قرار بود شما برای شان ملت آن را حذف کنید.