کشف ۵ میلیارد تومانی کالای قاچاق در کهریزک/ ۴ نفر دستگیر شدند

سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری چهار نفر و کشف تعداد ۲۶۰۰ قلم انواع لوازم یدکی خودروی قاچاق خبر داد.

سرهنگ ولی پور گودرزی در تشریح خبر فوق اظهار داشت: روز گذشته با اطلاع از خبری مبنی بر تخلیه و نگهداری مقادیری لوازم یدکی خارجی قاچاق در دو باب سوله به آدرس کهریزک احمد‌آباد ماموران پلیس طی یک عملیات همزمان و منسجم به محل اعزام شده و پس از رصد اطلاعاتی نامحسوس ، مشاهده کردند که تعداد چهار دستگاه خودروی سواری موسوم به شوتی با انجام تغییرات فیزیکی در خودرو و مخدوش کردن پلاک به محل مراجعه و اقدام به تخلیه مقادیر متنابهی لوازم یدکی خارجی از نوع خودروهای هیوندا و کیا کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه رانندگان خودروهای شوتی اظهار داشتند که در چند روز گذشته طی دو مرحله اقدام به تخلیه انواع لوازم یدکی خارجی در این مکان نموده و مالک اصلی کالاها را از گناوه بدون هیچ گونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی به مقصد تهران بارگیری کرده است.

وی با اشاره به اینکه کاراگاهان در رصد اطلاعاتی پیچیده موفق شدند مالک کالا را شناسایی کنند، افزود: با هماهنگی مقام قضائی تیمی از کارآگاهان در یک عملیات پلیسی مالک کالاها را دستگیر کردند؛ متهم در بازجویی اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد و ضمن قبول مالکیت کالاهای مکشوفه بیان داشت کالاها را از گناوه خریداری و با خودروی شوتی به انبار تهران فرستاده شده است؛کارآگاهان نیز با تکمیل پرونده متهم را به مرجع قضائی معرفی کردند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را 50 میلیارد ریال برآورد کرده اند خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق و احتکار کالا با پلیس 110 تماس بگیرند.