معاون دادستان کل کشور: ۲۴۰۰ بنگاه تولیدی تملیک‌شده از سوی بانک‌ها داریم

سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه حدود ۲ هزار و ۴۰۰ بنگاه تولیدی تملیک شده توسط بانک‌ها در کشور داریم، گفت: تعداد قابل توجهی از این واحد‌ها به آشیانه پرندگان تبدیل شده اند در صورتی که این واحد‌ها سرمایه‌های ملی هستند.

وی ادامه داد: اولویت دستگاه قضایی در رسیدگی به این پرونده‌ها عدم تعطیلی و بیکار نشدن کارگران و پس از آن احیای کارخانه‌ها  است.

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به سفر‌های استانی ریاست قوه قضائیه و بازدید از واحد‌های تولیدی هر استان اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت واحد‌های تولیدی نه برای مچ گیری بلکه برای کمک به رفع مشکلات این واحدهاست هر چند که اگر در این مسیر تخلفات، فعل‌ها و ترک فعل‌های مجرمانه هم مشاهده شود قطعا رسیدگی خواهد شد.

عمرانی با تاکید بر اینکه ورود دستگاه قضایی از باب تظلم خواهی تولید کنندگان است گفت: دستگاه قضایی در راستای فرمان مقام معظم رهبری، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و شعار سال به عنوان بخشی از کار، قصد دارد به مسئولین دو قوه خصوصا قوه مجریه و بانک‌ها کمک کند چرا که اتفاق‌هایی که در این حوزه افتاده به هیچ وجه زیبنده کشور ما نیست.