آخرین وضعیت ویروس کرونا در تهران

 علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران اظهار کرد: در بحث آمار سیر فزاینده را داریم و به غیر از شنبه بقیه روز‌ها آمار‌ها روبه بالاست و تا ده روز آینده احتمالا ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: متوسط مرگ و میر نسبت به سال ۹۹ کمتر شده و این به دلیل افزایش میزان مراقبت‌ها و ... است و همه در کاهش مرگ و میر موثر هستند که الان در تهران در حال انجام است. ۲۶ فروردین تا ۶ اردیبهشت تعداد ۳ هزار و ۱۰۷ نفر با استفاده از داروی رمدیسیور به صورت سرپایی معالجه شده اند. دیروز برای اولین بار رکورد تعداد ترخیص بیماران کرونایی داشته ایم.

زالی گفت: با راه اندازی سامانه ۶۰۷۰ دیگر بیماران سردرگم نخواهند شد. در بحث برق به دلیل کاهش نذولات آسمانی ما با مشکل برق مواجه خواهیم شد و مصوب شود تا محل‌های پرتراکم بیماران کرونایی قطع برق رخ ندهد و اگر قطعی برق رخ داد به گونه‌ای باشد تا این بیمارستان‌ها از مدار خارج نشوند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران بیان کرد: ما تا آخر هفته فرصت داریم که محدودیت‌ها درست اجرا شود تا کاهش آمار در روز‌های آینده را شاهد باشیم.