تدوین ٣ نسخه برنامه تربیتی برای دانش آموزان در ایام کرونا

اسماعیل بحری زاده قائم مقام سازمان دانش آموزی در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی با اشاره به اقدامات این سازمان طی مدت فعالیت خود، اظهار کرد: ٧٩ فعالیت در حوزه پیشتازان داشتیم که ٧۶ درصد آن محقق شده است. از ١٠ فعالیت پانا ٨ مورد و در حوزه برنامه دانش آموزان ۴١ فعالیت از ۵۶ فعالیت محقق شده است.

او ادامه داد: در سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی ١٠٠٠ مربی را شناسایی کردیم که توسط مسئولان ارشد آموزش و پرورش مورد تجلیل قرار گرفتند. همچنین بیش از ٣٠٠ دانش آموز و ۶۴ مدیر و کارشناس شناسایی شدند.

بحری زاده با اشاره به اینکه سازمان دانش آموزی از سال ٧٨ تاسیس شده است، گفت: هر نهاد و سازمانی بعد از چندین سال فعالیت نیاز به بازنگری دارد تا به نیاز‌های مخاطبان خود جواب‌های شایسته دهد.

قائم مقام سازمان دانش آموزی با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌های سازمان دانش آموزی به ویژه فعالیت پیشتازان مورد بار مهندسی قرار گرفت، تصریح کرد: ۳ سند مهم، باز مهندسی آموزش و پرورش شده است که شامل ابلاغ سیاست‌های تحولی آموزش و پرورش توسط مقام معظم رهبری، تصویب و ابلاغ و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم است که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است و ایشان بر اجرای بیانیه تاکید کردند.

او اظهار کرد: بر این اساس کمیته بازمهندسی اصول و فرآیند‌های اجرایی پیشتازان در اردیبهشت ٩٩ تشکیل و بیش از ۶٠ جلسه طولانی اصول و فرآیند‌های اجرایی تشکیلات پیشتازان سازمان دانش آموزی و نسخه تحولی طراحی شد.

بحری زاده اضافه کرد: زیر ساخت‌ها و تجهیزات لازم را برای اجرای میدانی و عملیاتی تولید می‌کنیم و همه تلاشمان بر این است که در طول تابستان آموزش‌های لازم را انجام دهیم.

قائم مقام سازمان دانش آموزی درباره فعالیت‌های این سازمان در دوران کرونا اظهار کرد: در این دوران تمام فعالیت‌ها را با فرض تعطیلی یک ساله مدارس باز طراحی کردیم، البته برنامه در سه نسخه وضعیت سفید، زرد و نارنجی و تماما قرمز در نظر گرفته شده بود.

او ادامه داد: از ١۴ هزار مدرسه تاکنون ضریب نفوذ در این دوران ارتقای بیشتری یافت و به تمام مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها رسید.

بحری زاده درباره فعالیت مرکز کنترل اردو‌ها بیان کرد: بعد از تثبیت کار این مرکز، فعالیت آن زیر مجموعه اداره کل امور فرهنگی، هنری آموزش و پرورش است.