ایجاد ۴ هزار طرح اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار در سال ۱۴۰۰

سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: ۲۰ هزار طرح اشتغالزایی در نقاط مرزی کشور که شامل ۶۴ هزار شهرستان است برای کولبران و حاشیه نشینان اجرایی شده است.

او با بیان اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ طرح برای اشتغال کولبران در ۴۷۶ روستایی، ۱۳ شهرستان و سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه اجرایی شده است، گفت: هدف گذاری شده است در سال جاری، ۵ هزار طرح ویژه کولبران و ۲ هزار طرح ویژه‌ سوخت بران در کشور ایجاد شود.

مدنی افزود: تاکنون ۶ هزار طرح برای زنان سرپرست خانوار اجرایی شده است که برای مجموعا حدود ۲۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد همچنین پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰، ۴ هزار طرح اشتغالزایی جدید برای این قشر از جامعه درنظر گرفته شود.

مدیر عامل بنیاد برکت بیان کرد: برنامه ریزی شده است امسال، ۲ هزار طرح اشتغالزایی جدید ویژه معلولان، ۲ هزار و ۵۰۰ طرح جدید ویژه‌ زندانیان و خانواده هایشان، ۲ هزار طرح ویژه‌ سربازان و ۲ هزار طرح ویژه‌ خانواده‌های شهدا و ایثارگران اجرایی شود.

او با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۶۹۵ طرح اشتغالزایی در سراسر استان سیستان و بلوچستان، ۹۰۰ طرح در محله‌ هرندی تهران، هزار و ۷۵ طرح در شهرستان دره شهر ایلام، ۴۴۰ طرح در شهرستان ماهشهر خوزستان و ۵۴۰ طرح در شهرستان رباط کریم، بهارستان و شهر قدس تهران ایجاد شده است.

مدنی گفت: برنامه‌ ویژه‌ اشتغالزایی در ۳۰ منطقه‌ بحرانی کشور و مناطق هدف ستاد اجرایی در سال ۱۴۰۰ استمرار خواهد داشت.

مدیر عامل بنیاد برکت با بیان اینکه در سال ۹۹، بیش از ۳۰ درصد طرح‌های اشتغالزایی اجتماع محور انجام شده که شامل ۲۰ هزار طرح با ظرفیت ۶۰ هزار شغل است، مربوط به مشاغل آسیب دیده از کرونا بوده است، افزود: امسال نیز ۵۰ درصد برنامه‌ سال که شامل اجرای ۳۵ هزار طرح با ظرفیت اشتغال بیش از ۱۰۰ هزار نفر است به این حوزه اختصاص داده شده است.