افتتاح ایستگاه پرند به شرط تامین بودجه

علی امام مدیر عامل شرکت متروی تهران اظهار کرد: جلسه‌ای در تاریخ بیستم اردیبهشت ماه با استاندار و شهردار تهران داشتیم تا با فروش زمین‌هایی که از سوی مدیریت شهر پرند در اختیار ما قرار گرفته بتوانیم با همکاری پیمانکار منابع لازم را برای احداث و تکمیل خط متروی پرند فراهم کنیم.

وی ادامه داد:امسال شورای اسلامی شهر تهران ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای افتتاح ایستگاه پرند از منابع شهر جدید پرند در نظر گرفت و این جلسه هم در راستای همان بحث است. در بودجه کل کشور هم ۲۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده، به شرطی که تخصیص آن را سازمان برنامه و بودجه فراهم کند.

امام گفت: پیگیر این دو بودجه هستیم و اگر این دو بودجه اختصاص یابد، آنگاه می‌توانیم تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده خط پرند را راه اندازی کنیم. خط پرند ادامه خط فرودگاه امام خمینی (ره) است که احداث آن از سال ۹۲ شروع شده است و مرحله اول این خط با افتتاح ایستگاه شهر آفتاب انجام شد و مرحله دوم تا فرودگاه امام خمینی (ره) به بهره برداری رسید.

مدیر عامل شرکت متروی تهران بیان کرد: طول این خط ۵۰ کیلومتر است و اگر از فرودگاه امام خمینی (ره) تا پرند که ۱۹ کیلومتر است، افتتاح شود، می‌تواند در جابه جایی مردم به تهران و بالعکس بسیار موثر باشد