اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۹ + مراحل استخدام

نتایج آزمون استخدام  آموزش و پرورش  سال 99 اعلام شده است. این موضوع مربوط به نتایج گزینش آموزش و پرورش و فرایند جذب پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی آبان ماه سال ۱۳۹۹ آموزش و پرورش است. در اطلاهیه وزارت اموزش و پرورش آمده است : اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون مذکور بعد از طی مراحل قانونی و تأیید صلاحیت های عمومی آنان از سوی گزینش، جهت ثبت نام در دوره مهارت آموزی به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی ارسال شده است. استخدام  در آموزش و پرورش مراحلی دارد که می توانید مراحل آن را در ادامه بخوانید. 

 

استخدام آموزش و پرورش

 

سایت ثبت نام مهارت آموزی پذیرفته شدگان استخدام آموزش و پرورش 99

پذیرفته شدگان رشته‌های شغلی «هنرآموز» و «استادکار» و «دبیرکاروفناوری» جهت اطلاع، ثبت نام و شرکت در دوره مهارت آموزی، حداقل سه روز بعد از انتشار این اطلاعیه، به سایت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به نشانی https://www.sru.ac.ir  مراجعه کنند. همچنین پذیرفته شدگان سایر رشته‌های ‌شغلی (دبیر، آموزگار، مراقب سلامت، مشاور و مربی امور تربیتی ‌مدارس) جهت اطلاع از ثبت نام و شرکت در دوره مهارت آموزی، حداقل سه روز بعد از انتشار این اطلاعیه به سایت دانشگاه فرهنگیان ‌به نشانیhttps://cfu.ac.ir  مراجعه کنند.

 

جزئیات اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۹

معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه ای «نتایج بررسی صلاحیت های عمومی(گزینش) و فرایند جذب پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی آبان ماه سال ۱۳۹۹ آموزش و پرورش» را اعلام کرد.در متن این اطلاعیه آمده است: پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در هشتمین آزمون متمرکز دستگاه های اجرایی کشور آبان ماه ۱۳۹۹ (موضوع مجوز ۳۱ اردیبهشت ۹۹ سازمان اداری واستخدامی کشور)؛ به اطلاع می رساند؛ اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون مذکور بعد از طی مراحل قانونی و تأیید صلاحیت های عمومی آنان از سوی گزینش، جهت ثبت نام در دوره مهارت آموزی به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی ارسال شده است.

 

نتایج گزینش آموزش و پرورش

 

مراحل استخدام در آموزش و پرورش

استخدام شدن در آموزش و پرورش ۷ مرحله دارد که در ادامه می توانید مراحل آن را بخوانید. 

مرحله اول : قبولی در آزمون استخدامی فراگیر دولتی دستگاه‌های اجرائی که هر ساله با ظرفیت محدود به ویژه دبیری که توسط سازمان سنجش برگزار میشه با دو دفترچه عمومی و تخصصی و با رقابت بین افراد با مدارک متنوع لیسانس و فوق و  دکتری برای اخذ شغل معلمی

‌مرحله دوم: قبولی در مصاحبه تخصصی، تیم مصاحبه کننده شامل ۴ یا ۵ نفر می‌باشند که بیشتر اطلاعات تخصصی و توانایی‌های روانشناسی و علوم تربیتی  شما رو می‌سنجند. برای مثال قدرت کلام شما، میزان استرس شما، کارهای علمی و فرهنگی که تا الان انجام دادین مثل نوشتن مقاله، مهارت در تدریس، وضعیت ظاهری شما و ...چیزی که در رابطه با مصاحبه باید بهش توجه داشته باشید اینه‌که هیچ سوال سیاسی مذهبی از شما پرسیده نمیشه مگه اینکه در قالب اطلاعات عمومی بخوان یکی دو سوال ازتون بپرسند.مثلا ممکنه از شما بپرسند مهم‌ترین اتفاقی که تو این چند روز اخیر تو منطقه رخ داده چی بوده؟

مرحله سوم: گزینش معمولا ۱ ماه بعد از مصاحبه انجام میشه و فقط کسانی که تو مصاحبه قبول شدند و یک برابر ظرفیت  دعوت به گزینش می‌شوند. تو این مرحله اطلاعات سیاسی و مذهبی رو از شما میخوان و البته تحقیقات محلی و تحقیقات از دوستان و دانشگاه محل تحصیل و ... هم تو همین مرحله انجام میشه.

مرحله چهار: انجام آزمایشات پاراکلینیکی

مرحله پنجم: ورود به دانشگاه فرهنگیان و پاس کردن ۲۲ تا ۲۵ واحد درسی تئوری و عملی در سه پودمان در مدت ۹ ماه (یک سال تحصیلی) (پودمان اول؛ پودمان دوم؛ پودمان عملی و کاروزوی و آموزش پژوهی) به علاوه پودمان فرهنگی

مرحله ششم: کارورزی و مهارت‌آموزی عملی تدریس در مدارس و نوشتن یک گزارش در قالب یک مقاله در مورد مسائل مربوط به آ.پ مانند بدفهمی و ....

مرحله هفتم :قبولی در آزمون جامع اصلح فرهنگیان و دریافت حکم صلاحیت معلمی

 

استخدام  معلمان