شروط مهم پرداخت وام 7 میلیونی به بازنشستگان

 از ابتدای هفته جاری ثبت‌نام برای دریافت وام هفت میلیون تومانی بازنشستگان  تامین اجتماعی شروع شده که یکی از شروط آن عضویت در کانون‌های بازنشستگی است.

طبق پیش‌بینی‌ها ۱۲ درصد از جمعیت کل سه میلیون نفری بازنشستگان تامین‌اجتماعی در این راستا امکان دریافت وام قرض‌الحسنه هفت میلیون تومانی را خواهند داشت.

کانون بازنشستگان شهرستان تهران شروط پنج گانه لازم جهت ثبت نام و اخذ وام قرض الحسنه را اعلام کرده است. بر این اساس بازنشسته عضو کانون می‌بایست حقوق خود را از شعب بانک رفاه شهر تهران دریافت نماید.

به این ترتیب سایر بانک‌ها به دلیل عدم امکان کسر اقساط توسط بانک عامل نمی‌توانند وام پرداخت کنند. همچنین باتوجه به قوانین بانک مرکزی سن بازنشته متقاضی وام باید کمتر از ۷۷ سال تمام باشد.

در ایرن راستا بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی، ‌چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد.

همچنین بازنشسته نباید در سه سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد. بر اساس این گزارش متقاضی یعنی بازنشسته یا مستمری بگیر که درخواست وام دارد باید سیم‌کارت به نام خود داشته باشد. این شروط صرفا جهت پیش‌ثبت‌نام وام است.

کانون بازنشستگان استان تهران اعلام کرده است به دلیل محدودیت در تعداد وام با توجه به دستورالعمل سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور، اولویت اخذ وام با حداقل بگیران، بیماران خاص و صعب‌العلاج و همچنین افرادی که فرزندان آنها در شرف ازدواج هستند خواهد بود. در ضمن کسانی که در حال جابه‌جایی مسکن جهت اجاره‌نشینی هستند، نیز در اولویت دریافت وام قراردارند.