فواید بی نظیر شکلات درمانی

اعتقاد بر این است که شکلات به ارتقا physical سلامت جسمی و سلامت پوست کمک می کند.

آیا در مورد فواید شکلات درمانی چیزی شنیده اید؟ این روش درمانی بر پایه شکلات و روغن خالص است  به طور خاص ، در طول فرآیند ، کل بدن با مخلوط پوشانده می شود  و خواص آن بر روی پوست تأثیر می گذارد.

درمان با پاکسازی و ماساژ بدن  و از بین بردن سلول های مرده آغاز می شود. سپس ، آنها بدن شما را با شکلات داغ پوشانده و به مدت ۲۰ دقیقه روی یک پتو قرار می دهند. سپس درمان با دوش گرفتن پایان می یابد.هم

اکنون طیف گسترده ای از مراکز زیبایی این روش درمانی نوآورانه را انجام می دهند. حتی برخی با احتیاط خاصی این کار را در خانه انجام می دهند. 

مزایای اصلی شکلات درمانی:

شکلات حاوی ترکیبات فعال فنلی مفید برای سلامتی انسان است. به ویژه پتانسیل آنتی اکسیدانی آن که به جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند.

 اگرچه شواهد در مورد شکلات درمانی محدود است ، بااین حال یک روش خوب برای بهره مندی از مواد مغذی موجود در کاکائو است. همچنین یک روش درمانی ایده آل برای آرامش  است. 

شکلات در مانی چه فوایدی دارد؟

۱. گردش خون

اعتقاد بر این است که شکلات به دلیل داشتن ماده تئوبرومین در بهبود گردش خون کمک می کند.  این ماده به آرامش عروق خونی و کاهش فشار خون کمک می کند.استفاده از ماساژ در بهبود جریان خون در مناطق محلی مفید است.

۲. استرس

بو و طعم شکلات برای انسان خوشایند است. به همین دلیل  پس از تماس با این محصول  مغز شروع به کار می کند و به  ترشح اندورفین ها می رسد. این انتقال دهنده عصبی وظیفه تولید احساس رفاه در بدن را دارد که باعث کاهش استرس و اضطراب می شود.

۳. پوست سالم

یکی از مزایای اصلی شکلات درمانی مربوط به مراقبت از پوست است. به دلیل غلظت بالای مواد آنتی اکسیدانی به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می کند تا روند پیری را کندتر کند.

 در صورت استفاده موضعی از  اشعه ماورا بنفش از اثرات آن جلوگیری می کند. به عبارت دیگر این محصول پتانسیل استفاده به عنوان یک محافظ نوری را دارد. با این حال  جایگزین استفاده روزانه ضد آفتاب نمی شودو فقط یک مکمل است.

۴. سلولیت

هیچ مطالعه ای وجود ندارد که ثابت کند شکلات درمانی می تواند ظاهر سلولیت را در مناطق مختلف بدن کاهش دهد. با این حال  کسانی که از این روش استفاده می کنند ، تأیید می کنند که در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته اند.

ظاهراً ، مواد موجود در شکلات ، همراه با ماساژ وجود چین و چروک را به حداقل می رساند و پوست را سفت می کند. اما شما باید درمان را با یک رژیم غذایی سالم و ورزش بدنی همراه کنید.

چگونه از مزایای شکلات درمانی در خانه بهره مند شویم؟

 متخصصان باید از شکلات درمانی استفاده کنند. این کار اثربخشی ماساژها و کاربرد مناسب آنها را تضمین می کند. با این حال ، این بدان معنی نیست که نمی توانید آن را در خانه امتحان کنید. البته باید اقدامات احتیاطی خاصی را انجام دهید.

مواد مورد نیاز :

شکلات خالص (۲۰۰گرم یا ۷/۰۵ اونس)

روغن زیتون (۱۰۰ میلی لیتر)

دستورالعمل :

شکلات را گرم کنید تا ذوب شود.

روغن را اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط شود.

وقتی مخلوط در دمای قابل تحملی قرار داشت درمان را در سراسر صورت و بدن انجام دهید.

در صورت تمایل به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

بگذارید ۲۰دقیقه دیگر روی پوست بماند و بعد با آب گرم بشویید.